Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kreditbedömning Luma Finans

Hur blir det om man betalar av 10 000 och tar en ny kredit på Tomly för att få en ny bättre betalplan? Så kanske man inte heller får göra, kanske inte hjälper situationen
Ta inte fler krediter hos dom (Tomly), du kommer fastna i skiten precis som jag gjort och många andra.

Försök betala ned det så gott du kan.

Hör av dig till deras inkasso, går att få till avbetalningsplan om du är ihärdig. Har fått ca 2700:- per kredit i 18 mån, men fortfarande för dyrt för mig. Måste betala en i taget till att börja med
Men hur mycket har du i summa totalt hos dom då? Har en ganska stor summa, 42 000:- med 9300:- i månaden.. :( det suger

Alla har svarat likadant för mig - de har sagt att ingenting är möjligt och att jag accepterat deras betalplaner. Fattar inte varför de säger att man ska kontakta eller ringa dom. Oavsett anledning säger de nej är min erfarenhet
Ja så är deras standardsvar, jag hade många vändor mail-diskussion med dom då jag jag tycker att dom lånat ut för lätt och gjort mig överbelånad. Hade månadskostnad på över 35000:-
Begärde att få komma i kontakt med deras riskgrupp, och fick avbetalningsplaner som istället ligger på drygt 8000:- fördelat på 3 krediter. För dyrt ändå.

Men så här blir det när vi har ett system som inte fungerar(även en hjärna som tar för snabba beslut) eftersom Luma bara tar micro-upplysning (tror creditsafe) så ser dom inte övriga skulder.

Betalar av en kredit i taget nu, har inget att välja på. Tar dom med minsta summa först så man får se resultat snabbt, ett jäkla pusslande då jag har för mycket skulder sett till lön.

Ja så är deras standardsvar, jag hade många vändor mail-diskussion med dom då jag jag tycker att dom lånat ut för lätt och gjort mig överbelånad. Hade månadskostnad på över 35000:-
Begärde att få komma i kontakt med deras riskgrupp, och fick avbetalningsplaner som istället ligger på drygt 8000:- fördelat på 3 krediter. För dyrt ändå.

Men så här blir det när vi har ett system som inte fungerar(även en hjärna som tar för snabba beslut) eftersom Luma bara tar micro-upplysning (tror creditsafe) så ser dom inte övriga skulder.

Betalar av en kredit i taget nu, har inget att välja på. Tar dom med minsta summa först så man får se resultat snabbt, ett jäkla pusslande då jag har för mycket skulder sett till lön.
Ah för mig kan jag inte ens kalla det en diskussion. Standardsvar var återkommande hela tiden och jag försökte inte bara en gång utan upprepade gånger.

Hade som mest 200,000 SEK spritt över alla 4 kreditgivare och också cirka 35k i månadskostnad, nu är det ungefär hälften av det. Jobbar bort dom så snabbt jag kan.

Ah för mig kan jag inte ens kalla det en diskussion. Standardsvar var återkommande hela tiden och jag försökte inte bara en gång utan upprepade gånger.

Hade som mest 200,000 SEK spritt över alla 4 kreditgivare och också cirka 35k i månadskostnad, nu är det ungefär hälften av det. Jobbar bort dom så snabbt jag kan.
Jag fick läsa konsumentkteditlagen för dom. För när 4 krediter kostar mer än min bruttolön då är det systemfel deluxe.

Bra jobbat att du betalat av hälften!
Aldrig mer snabblån när den här avbetalnings-resan är klar!

Jag fick läsa konsumentkteditlagen för dom. För när 4 krediter kostar mer än min bruttolön då är det systemfel deluxe.

Bra jobbat att du betalat av hälften!
Aldrig mer snabblån när den här avbetalnings-resan är klar!
100 % håller med dig om att det är fel men ett avsiktligt fel från deras sida och ej systemfel.

Alla som har problem med dom bör anmäla dom till Konsumentverket & Finansinspektionen

För den som vill veta om förutsättningar för att få lån etc. Sökte hos Binly(som väl är dessa?)

Förutsättningar 4 anmärkningar (äldre än 22 månader). Taxerat 300tkr, men legitimerade kontot som visar på cirka 450 000/år om man lägger ihop det. Synliga lån/krediter 98 000 kr.

Sökte 50 000. Fick 2000. Trött som jag var trodde jag det stod 20 000 och accepterade eftersom jag försöker samla ihop för att köpa en bil och tror det är kört hos bilhandlare med min situation. Kommer ringa i morgon för att ångra lånet. Helt hutlösa avgifter för övrigt. Förstår inte ens hur man kan ta ”ansvar” och ändå erbjuda någon som söker 50 000 kr så mycket mindre.

. Helt hutlösa avgifter för övrigt. Förstår inte ens hur man kan ta ”ansvar” och ändå erbjuda någon som söker 50 000 kr så mycket mindre.
Nu chansar jag, men jag tror de skulle vara "glada" bara de fick låna ut en hundralapp. Är du väl inne i deras system så kan de ju börja bearbeta dig med olika avgifter och andra kostnader. Och på sikt kanske också (snälla som de är) höja dina krediter och skicka välmenande mail och annan marknadsföring om att du har "pengar att hämta" (oanvända krediter).

Helt rätt att ångra krediten.

Nu chansar jag, men jag tror de skulle vara "glada" bara de fick låna ut en hundralapp. Är du väl inne i deras system så kan de ju börja bearbeta dig med olika avgifter och andra kostnader. Och på sikt kanske också (snälla som de är) höja dina krediter och skicka välmenande mail och annan marknadsföring om att du har "pengar att hämta" (oanvända krediter).

Helt rätt att ångra krediten.
Så är det! Fick 2000 på tomly.se till att börja med, har 50000:- nu som jag ångrar bittert. Helt rätt att ångra!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp