Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Hej! Ni som använder pfc, använder ni endast detta kort och lägger över lön osv? Tänkte jag skulle börja använda detta mer för att få lite mer koll. Men vet inte om man bara ska lägga över en del eller hur gör ni ?
Jag har mitt endast till buffertsparande.
Lägger undan ca 1000kr/mån dit. Använder om de absolut måste och kniper.
Har tidigare använt krediten samt delbetalningen. Men krediten är betald och delbetalningarna betalar jag vid utrymme :)

Hej! Ni som använder pfc, använder ni endast detta kort och lägger över lön osv? Tänkte jag skulle börja använda detta mer för att få lite mer koll. Men vet inte om man bara ska lägga över en del eller hur gör ni ?

Har en kredit där med utrymme på 5K, jag brukar slänga över 1-2K att ha tillgodo och skulle det uppstå något akut så finns det så att den drar in på krediten också.

Räntan är bara 50kr per månad även vid maxad kredit så ingen stress om man råkar kliva in en bit på krediten.

Har en kredit där med utrymme på 5K, jag brukar slänga över 1-2K att ha tillgodo och skulle det uppstå något akut så finns det så att den drar in på krediten också.

Räntan är bara 50kr per månad även vid maxad kredit så ingen stress om man råkar kliva in en bit på krediten.
Fortfarande billigt men maxräntan höjs snart till 75 tror jag det var.

Har fått godkänt på både delbetalning och flexkredit 5000kr.
Kan jag gå in på pressbyrån och köpa 5000kr paysafe utan några problem?

Vet att hos skrill kan man sätta in pengarna direkt med den koden.
Inga problem som kan uppstå ifall jag vill ta ut pengarna från skrill då jag har spelpaus eller?

Jaa mottar gärna tips om någon funnit ett sätt, har 5 på krediten och 10 på delbetalningen utan något använt. Finns de något sätt att få ut de till 15 på kontot? Betalo är blockat som jag förstått, först ha 10 sedan köpa Paygoo eller vad de hette för summan? Köra de på delbetalning, få tillbaka direkt? Sedan ta ut. Köpa Paygoo för 5 på krediten? Inget annat sätt ?

Hur vet man vilken limit man har på delbetalning?

Denna kredit ger väl inte missbrukad kredit om den sägs upp?
Stod nåt om att det kan rapporteras? Kan dom det till UC fast dom inte använder den upplysningen?

Senast ändrad:
Denna kredit ger väl inte missbrukad kredit om den sägs upp?
Stod nåt om att det kan rapporteras? Kan dom det till UC fast dom inte använder den upplysningen?
Kan tekniskt sett rapportera det tror att det inte ta uc. Men svårt att se att dem gör det.
Hur långt efter är du med betalningen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp