Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Nu har jag "0" använt på delbetalningen (hade 10.000 där tidigare) och flexkrediten använd till 9999 kr.

Så för att återigen börja delbetala hur fan går jag till väga, swishar in 1500 så flexlimiten är 8500 och den delbetalar något köp för 1500 right?
Egentligen ska du inte behöva swisha in 1500kr. Ligger krediten på -9999kr och delbetalningen är på 0. Ska du kunna gå in direkt på delbetalningen och tryck ”välj köp” där kommer de köpen upp du gjort inom de närmsta 90 dagarna. Sen är de bara välja att delbetala dom direkt.
Dock är det ju en förutsättning att du har använt krediten de senaste 90 dagarna så det finns något köp att delbetala :)

Ja precis. Kan någon köra en genomgång, försökt hänga med i tråden men allting är så oklart och P.F.C. verkar ha ändrat upplägg lite. Man måste alltså sätta in pengar på P.F.C.? Själva grejen är att jag har väldigt knapert nu.
Du behöver inte sätta in några pengar om du har tillgång till flexkrediten. Då är det bara handla :)

Du behöver inte sätta in några pengar om du har tillgång till flexkrediten. Då är det bara handla :)
Jag får bara upp att jag behöver använda mitt kort lite mera innan ja får söka om flexkredit.

Jag får bara upp att jag behöver använda mitt kort lite mera innan ja får söka om flexkredit.
Ja det behöver man göra innan man får tillgång till den, men de räcker oftast med en köp för 100kr.

Tack för svar! Har tyvärr inte tillgång till flexkrediten, jag provade att ansöka där men systemet sa att jag behövde använda mitt P.F.C.-kort mer innan jag kunde få ta del av det.

Tack för svar! Har tyvärr inte tillgång till flexkrediten, jag provade att ansöka där men systemet sa att jag behövde använda mitt P.F.C.-kort mer innan jag kunde få ta del av det.
Jag förstår, stog samma för min make. Men han swishade in 100 kr och köpte nått på sitt steam konto för den 100 lappen sen kunde han ansöka.

Jag förstår, stog samma för min make. Men han swishade in 100 kr och köpte nått på sitt steam konto för den 100 lappen sen kunde han ansöka.
Får testa! Behöver dock alla pengar jag har just nu haha. Riktigt jobbig månad detta :(

Får testa! Behöver dock alla pengar jag har just nu haha. Riktigt jobbig månad detta :(
Förstår, men annars kanske du kan testa och utöka Holm, o får du dom pengarna så använd nån 100 lapp till P.F.C. o handla för o sen ansök om kredit ? :axelryck:
Kanske inte världens bästa lösning, men vad gör man inte i kniviga situationer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp