Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kontoutdrag vid beviljning

Avslag.
Tydligen hade jag många transaktioner/swish och dom har "krav" på sig att "känna sin kund" när dom lägger upp ett lån.
Trots att jag blev bevijad.
Samma hände med avida egentligen.

Bolagen har tuffat till sig rejält.

Hmm.. vilken dålig anledning till avslag, enligt mig i alla fall!

Avslag.
Tydligen hade jag många transaktioner/swish och dom har "krav" på sig att "känna sin kund" när dom lägger upp ett lån.

Så att göra mycket överföringstransaktioner med kontanter är Big nono.

Det var inte kontanter, har nog inte hanterat så mycket som en 20-lapp senaste 2-3 åren.

Helt jävla sjukt alltså. Vilken jäkla paradox. Bankerna vill låna ut så mycket som möjligt men med de kriterierna kan nästan ingen låna.... de ska väl ge fullkomligt fan i vilka du sitter och swishar till?

Avslag.

Skulle gissa på att det beror på ökade kreditförluster, det är i alla fall en känsla jag får när jag får lista med personer att utreda, att många är nya och det ser ut som man "släppt" rubbet, folk som för ett par månader sedan förmodligen klarade en kreditupplysning någorlunda, men nu efter 10-20 utslag ligger lite sämre till

Skulle gissa på att det beror på ökade kreditförluster, det är i alla fall en känsla jag får när jag får lista med personer att utreda, att många är nya och det ser ut som man "släppt" rubbet, folk som för ett par månader sedan förmodligen klarade en kreditupplysning någorlunda, men nu efter 10-20 utslag ligger lite sämre till
Vad menar du med är nya? Är det fler än vanligt som just nu hamnar i läge att de inte kan betala sina fakturor? Som dessutom inte varit hos KFM tidigare?

Vad menar du med är nya? Är det fler än vanligt som just nu hamnar i läge att de inte kan betala sina fakturor? Som dessutom inte varit hos KFM tidigare?

Jag kan bara svara för mig själv, men jag är en av dom som tvingas släppa allt...NU !
Jag är 48 år, kvinna, med bra inkomst och har aldrig varit hos KF tidigare... :(

Min känsla är så, att fler nya gäldenärer kommer in nu än för ett par år sedan.

Så upplever jag det också Lasseman, det verkar som att lånekarusellen börjat slå tillbaka, dels så har folk som levt över sina tillgångar börjat släppa som exempelvis kimsan72.
Sen så sa dom idag på mitt spelmöte att det ALDRIG varit fler spelmissbrukare som hamnat på kommunens behandlingscenter.

Detta innebär att det är fler och fler som inte betalar sina lån/krediter och givetvis så har bankerna därmed kraftigt tuffat till sig.
Bluestep,Avida,Svea var ganska lätta att få igenom innan nu är det under 5% i princip och max 1-2 anmärkningar som gäller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp