Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kontantfinans . se - Nytt lån? 15000:-

jag vart godkän, såhär skriver dom i svaret

Tack för din ansökan!

Vi har genomfört en kreditkontroll och din ansökan är godkänd!

Vi kommer skicka ett skuldebrev samt allmänna lånevillkor till dig per post där du skriver under vårt exemplar av skuldebrevet och returnerar det till Frisvarsadressen nedan inom 14 dagar. Kundkopian behåller du själv.

så dom ringer inte upp

Jaha. Så det ska skrivas på ytterligare en gång efter att man skrivit ansökan? Det var ju märkligt. Borde väl räcka att skriva på en gång?!

Jag fick svar att jag var godkänd och att pengarna är på mitt konto inom 2-3 dagar.
Hem skickar dom lånevilkor men ingen info om att de ska skrivas under och skickas tillbaka.

Jag blir oxå godkänt. Men man måste in skriva under en gång till ! Du får bara skuldbrev med villkoren tillbaka !

Blir alla godkända hos dem eller? Verkar som att ingen fått avslag?
Hur ser era förutsättningar ut?
Skulder, Inkomst, Underskott av kapital osv

Precis mailat iväg nu...hur lång tid har det tagit innan ni fått svar?

Ja, det är faktiskt märkligt när man ser folk som tjänar en halv miljon, eller mer än så. Jag har sett folk här med årsinkomster på 600, 700, 800, 900 tusen och över en miljon kronor i årsinkomst. Klart som fan en kreditgivare inte är dummare än att ana oråd när det är så. Varför skulle man söka massa skitkrediter om man tjänar till exempel 900.000:- om året? Det är ju vansinne att man känner att man behöver det.

Särskilt som samma personer påstår sig vilja bli av med sina sms-lån. Med den årslönen är det ju inte allt för höga belopp för alla som skriver här. Men ändå misslyckas dessa personer år efter år efter år att ha betalat tillbaka sina krediter utan fortsätter låna om.

Det skvallrar tyvärr om någonting och det är INTE för att vara elak jag säger det.

Jag tycker att du ska sluta att raljera, för du fattar tydligen inte ett dugg. Jag tillhör dem som tjänar nästan 1 Mkr om året, men sitter ändå i skuldträsket. Kan säga att min dåliga ekonomi bottnade i en dålig skilsmässa för över 20 år sedan med ett hus som blev tvunget att säljas med stor förlust. Jag tjänade på den tiden knappt normalt, vilket gjorde att jag drog på mej ändå mer skulder bara för att överleva. Jobbar rent ut sagt nästan livet ur mej för att tjäna pengar så att jag blir skuldfri. Läs mina inlägg om UC-scoring, så fattar du kanske problemet... det går inte att få ett vettigt samlingslån med hygglig ränta om man har dålig scoring som jag. Det som saknas just nu för mej är 100 tkr, sedan är jag ifatt och kan börja betala av mina skulder på allvar. Får inget lån det blir moment 22, men nu har min sambo lovat hjälpa mej, därefter räknar jag med att kunna betala av med 20-25 tkr per månad och blir på så sätt helt skuldfri om 2 år.
Kort sammanfattning så att du förstår: Räntorna på de skitlån som jag har är så höga att det inte går att amortera, även om man har en nettoinkomst på 50 tkr/månad. Det handlar alltså inte om ovilja att bli skuldfri.

Jag tycker att du ska sluta att raljera, för du fattar tydligen inte ett dugg. Jag tillhör dem som tjänar nästan 1 Mkr om året, men sitter ändå i skuldträsket. Kan säga att min dåliga ekonomi bottnade i en dålig skilsmässa för över 20 år sedan med ett hus som blev tvunget att säljas med stor förlust. Jag tjänade på den tiden knappt normalt, vilket gjorde att jag drog på mej ändå mer skulder bara för att överleva. Jobbar rent ut sagt nästan livet ur mej för att tjäna pengar så att jag blir skuldfri. Läs mina inlägg om UC-scoring, så fattar du kanske problemet... det går inte att få ett vettigt samlingslån med hygglig ränta om man har dålig scoring som jag. Det som saknas just nu för mej är 100 tkr, sedan är jag ifatt och kan börja betala av mina skulder på allvar. Får inget lån det blir moment 22, men nu har min sambo lovat hjälpa mej, därefter räknar jag med att kunna betala av med 20-25 tkr per månad och blir på så sätt helt skuldfri om 2 år.
Kort sammanfattning så att du förstår: Räntorna på de skitlån som jag har är så höga att det inte går att amortera, även om man har en nettoinkomst på 50 tkr/månad. Det handlar alltså inte om ovilja att bli skuldfri.

Jag har varken raljerat eller syftat på vare sig dig eller någon annan. Om du väljer att ta åt dig så är det ditt bekymmer.

Givetvis är det konstigt om man har en årslön uppåt miljonen som vissa har, säger sig ha skulder på 100-150.000:- i många fall, men helt och hållet misslyckas med att få ner denna summa trots sin gigantiska inkomst. Ändå sitter såna personer och desperat klickar på skitlån efter skitlån på 3000:-.

Det är ett faktum att det är matematik som inte går ihop. Det ser även en långivare. Sen om vissa blir kränkta för det är upp till dom. Men att påstå att detta inte stämmer och att det är konstigt att inte en långivare accepterar detta är verklighetsfrånvänt. Klart dom anar oråd vid minsta eftertanke om detta.

Vad som ligger bakom just din situation spelar ju ingen roll för det jag skriver, eftersom jag inte syftar på dig. Givetvis finns personer som har skäl också och har enorm problematik med otroliga lån, men det är en annan sak.

Senast ändrad:
Jag tro ni ska träffas och prata om det! Här nu vill de andra bara har hjälp med kontant finans

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp