Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kontantfinans . se - Nytt lån? 15000:-

Man har inte en chans längre med högt underskott. Jag jobbade skiten ur mig 2013 för att betala av sms-lån och krediter. Har aldrig haft en anmärkning och jag tjänar bra, men det hjälper inte.

Undrar varför de bara ser det negativt..? Man kan ju vända på det också och se att jag har haft förmågan att betala av MASSOR och klarat det, men det gör dom inte.

Jag får inte längre lån hos Daypay eller Viaconto pga mitt underskott. Fast jag lånat där MASSOR av gånger och ALLTID betalat tillbaks i tid. Samma med snabbfinans där jag alltid fått låna 10000:-, nu får jag bara låna 5000:-.

Så kan det vara. Trots att jag tjänar en halv miljon/år, har jag svårare att få lån än någon som tjänar 150.000:-. När man räknar bort underskottet har jag ändock sammanräknad inkomst på 300.000:-....

Känns surt och jag förstår inte riktigt hur de resonerar alltid faktiskt.

Jag vet att det kan vara svårt när man väl satt sig i skiten. Men är det inte bättre att jobba och betala av lånen för att sedan försöka att aldrig mer låna dessa snabblån till hutlösa ockerräntor? Det känns som om vissa inte vill ta sig ur den här skiten, jag inkluderar mig själv där också.

Tänk till noga innan ni hoppar på fler lån. Man tänker: "500 kr per månad är inget farligt". Men efter ett tag sitter man hjälplös med 10 amorteringar och med en undran om hur man ska klara av det här.

Ta det lugnt alla därute. Investera i er själva istället för att hela tiden låta lönen föda företagen som erbjuder lån till idioträntor.

Jag har haft i deklaration nästan 95000kr underskott ! Jag tog borta 50000kr för att att jag behålla min kreditvärdig !

Mejlar dom besked eller får man brev på posten?

Jag vet att det kan vara svårt när man väl satt sig i skiten. Men är det inte bättre att jobba och betala av lånen för att sedan försöka att aldrig mer låna dessa snabblån till hutlösa ockerräntor? Det känns som om vissa inte vill ta sig ur den här skiten, jag inkluderar mig själv där också.

Tänk till noga innan ni hoppar på fler lån. Man tänker: "500 kr per månad är inget farligt". Men efter ett tag sitter man hjälplös med 10 amorteringar och med en undran om hur man ska klara av det här.

Ta det lugnt alla därute. Investera i er själva istället för att hela tiden låta lönen föda företagen som erbjuder lån till idioträntor.

Ja, det är faktiskt märkligt när man ser folk som tjänar en halv miljon, eller mer än så. Jag har sett folk här med årsinkomster på 600, 700, 800, 900 tusen och över en miljon kronor i årsinkomst. Klart som fan en kreditgivare inte är dummare än att ana oråd när det är så. Varför skulle man söka massa skitkrediter om man tjänar till exempel 900.000:- om året? Det är ju vansinne att man känner att man behöver det.

Särskilt som samma personer påstår sig vilja bli av med sina sms-lån. Med den årslönen är det ju inte allt för höga belopp för alla som skriver här. Men ändå misslyckas dessa personer år efter år efter år att ha betalat tillbaka sina krediter utan fortsätter låna om.

Det skvallrar tyvärr om någonting och det är INTE för att vara elak jag säger det.

Man borde VERKLIGEN kunna beta av en hel del per månad eller åtminstone väldigt mycket på ett år exempelvis. Men det verkar inte så för vissa. Man ser det även så fort ett nytt lån tas upp. Hur vissa personer är som gamar och förvärrar sin situation trots att dom påstår sig vilja bli av med det. Vad i hela friden skulle bli bättre av några till riktiga skitlån??

Hade jag haft en sån dröm-årslön hade mitt skit, som jag tycker är rätt mycket, varit borta på några få månader.

Senast ändrad:
Ringer dom upp nåt?

Hur får man besked om man är beviljad?? Mejl eller brev?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp