- Meddelanden
- 248
- Mottagna reaktioner
- 20
- Poäng
- 102
Man har inte en chans längre med högt underskott. Jag jobbade skiten ur mig 2013 för att betala av sms-lån och krediter. Har aldrig haft en anmärkning och jag tjänar bra, men det hjälper inte.
Undrar varför de bara ser det negativt..? Man kan ju vända på det också och se att jag har haft förmågan att betala av MASSOR och klarat det, men det gör dom inte.
Jag får inte längre lån hos Daypay eller Viaconto pga mitt underskott. Fast jag lånat där MASSOR av gånger och ALLTID betalat tillbaks i tid. Samma med snabbfinans där jag alltid fått låna 10000:-, nu får jag bara låna 5000:-.
Så kan det vara. Trots att jag tjänar en halv miljon/år, har jag svårare att få lån än någon som tjänar 150.000:-. När man räknar bort underskottet har jag ändock sammanräknad inkomst på 300.000:-....
Känns surt och jag förstår inte riktigt hur de resonerar alltid faktiskt.
Jag vet att det kan vara svårt när man väl satt sig i skiten. Men är det inte bättre att jobba och betala av lånen för att sedan försöka att aldrig mer låna dessa snabblån till hutlösa ockerräntor? Det känns som om vissa inte vill ta sig ur den här skiten, jag inkluderar mig själv där också.
Tänk till noga innan ni hoppar på fler lån. Man tänker: "500 kr per månad är inget farligt". Men efter ett tag sitter man hjälplös med 10 amorteringar och med en undran om hur man ska klara av det här.
Ta det lugnt alla därute. Investera i er själva istället för att hela tiden låta lönen föda företagen som erbjuder lån till idioträntor.