Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kontantfinans . se - Nytt lån? 15000:-

kontant finans

Man får inte ha underskott av kapital så det hjälper inte

alex2: Men inget underskott alls? låter ju konstigt, då dom flesta har det!

Min underskott är 44.000kr och min inkomst är 297.000kr ! Jag blir godkänt

kontant finans

Det är ok men om man har 150000:- i underskott så har man ingen chans.
Det har jag.

1508: Ja, precis. Dom kollar väl underskott av kapital i förhållande till inkomst. Annars är det ju märkligt!

jto: hur mycket underskott har du? och hur hög inkomst?

Har inkomst på nästan 600.000 men också underskott över 150.000.
Har förstått att många sätter upp en gräns på 15-20 % underskott av inkomst. Men har man stora bolån är man ju där direkt. Skulle man suttit men en dyr hyreslägenhet istället hade man nog fått lån.

Har inkomst på nästan 600.000 men också underskott över 150.000.
Har förstått att många sätter upp en gräns på 15-20 % underskott av inkomst. Men har man stora bolån är man ju där direkt. Skulle man suttit men en dyr hyreslägenhet istället hade man nog fått lån.

Man har inte en chans längre med högt underskott. Jag jobbade skiten ur mig 2013 för att betala av sms-lån och krediter. Har aldrig haft en anmärkning och jag tjänar bra, men det hjälper inte.

Undrar varför de bara ser det negativt..? Man kan ju vända på det också och se att jag har haft förmågan att betala av MASSOR och klarat det, men det gör dom inte.

Jag får inte längre lån hos Daypay eller Viaconto pga mitt underskott. Fast jag lånat där MASSOR av gånger och ALLTID betalat tillbaks i tid. Samma med snabbfinans där jag alltid fått låna 10000:-, nu får jag bara låna 5000:-.

Så kan det vara. Trots att jag tjänar en halv miljon/år, har jag svårare att få lån än någon som tjänar 150.000:-. När man räknar bort underskottet har jag ändock sammanräknad inkomst på 300.000:-....

Känns surt och jag förstår inte riktigt hur de resonerar alltid faktiskt.

Ja det verkar ju lite konstigt att har man en lön som du har på 500.000/året,så borde du vara en väldigt respekterad och bra kund att låna ut till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp