- Meddelanden
- 182
- Mottagna reaktioner
- 75
- Poäng
- 217
Du ska inte vara säljig utan snarare tvärtom. Jag har under mina 12 år i telefon aldrig blivit klickad eller ratad av en kund förrän jag berättar vad jag vill.
Låt extremt ointresserad men samtidigt unik, inte det där som många irriterande 20-åriga stockholmssäljare kör "TJENA TJENA NU HAR JAG VÄRLDENS BÄSTA ERBJUDANDE".
När jag har etablerat kontakt med kunden säger jag på bred skånska "Ja hallo du det här var XX ifrån ditt försäkringsbolag Folksam." Sen säger kunden hej. Då är jag tyst en kortare stund. Då undrar kunden varför i helvete jag ringer, vad vill jag, vill jag sälja någonting eller vad det är. Men eftersom jag skapar den tystnaden "Konstpaus" så hinner kunden under dom få sekunderna sänka garden och bli mer mottaglig för vad jag ska säga då han/hon blir nyfiken.
Det är som en retorisk batalj där man hela tiden måste vara ett steg före kunden, som schack.
Extremt ointresserad men unik?
Ja men ok, då skippar jag rollen som säljare direkt. Funderar bara på HUR jag ska kunna ta kontakt med folk på ett bra sätt och samtidigt då inte skrämma iväg människorna. Tack och lov är jag omtyckt av unga som gamla, så jag har alla förutsättningar för att lyckas, måste bara komma förbi hindret jag själv satt upp.