Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Komplettering med lönecpec?

Du ska inte vara säljig utan snarare tvärtom. Jag har under mina 12 år i telefon aldrig blivit klickad eller ratad av en kund förrän jag berättar vad jag vill.

Låt extremt ointresserad men samtidigt unik, inte det där som många irriterande 20-åriga stockholmssäljare kör "TJENA TJENA NU HAR JAG VÄRLDENS BÄSTA ERBJUDANDE".

När jag har etablerat kontakt med kunden säger jag på bred skånska "Ja hallo du det här var XX ifrån ditt försäkringsbolag Folksam." Sen säger kunden hej. Då är jag tyst en kortare stund. Då undrar kunden varför i helvete jag ringer, vad vill jag, vill jag sälja någonting eller vad det är. Men eftersom jag skapar den tystnaden "Konstpaus" så hinner kunden under dom få sekunderna sänka garden och bli mer mottaglig för vad jag ska säga då han/hon blir nyfiken.

Det är som en retorisk batalj där man hela tiden måste vara ett steg före kunden, som schack.

Extremt ointresserad men unik? :D Ja men ok, då skippar jag rollen som säljare direkt. Funderar bara på HUR jag ska kunna ta kontakt med folk på ett bra sätt och samtidigt då inte skrämma iväg människorna. Tack och lov är jag omtyckt av unga som gamla, så jag har alla förutsättningar för att lyckas, måste bara komma förbi hindret jag själv satt upp.

Är det som typ event? Exempelvis stå på Gekås Ullared och sälja abonnemang?

Tror du inte ska nämna produkten inledningsvis. Om du säljer el så skulle jag inte sagt "ursäkta vilket elavtal har du idag" då fattar kunden direkt vart du är på väg.

Hade snarare sagt "Du ursäkta kan jag fråga dig någonting" redan där fångar du kundens intresse.

Är det som typ event? Exempelvis stå på Gekås Ullared och sälja abonnemang?

Tror du inte ska nämna produkten inledningsvis. Om du säljer el så skulle jag inte sagt "ursäkta vilket elavtal har du idag" då fattar kunden direkt vart du är på väg.

Hade snarare sagt "Du ursäkta kan jag fråga dig någonting" redan där fångar du kundens intresse.

Nja, egentligen är det inget jobb i den bemärkelsen... kommer hjälpa min svåger att skapa kontakter för att han ska kunna sälja utflykter/upplevelser osv. Det som krävs av mig där är ju att jag helt enkelt är social och kan söka kontakt och etablera den på ett bra sätt. Jag är egentligen där på semester (hela sommaren), så jag kommer aldrig att prata priser eller behöva ta den biten. Å andra sidan ska jag ju där någonstans lyfta frågan till potentiella kunder.

Beroende på vad som säljer så är det lättast att om man lyckas identifiera vad kunden behöver och vill ha.

Gillar sälja genom trygghet/rädsla .

Först skrämma upp kunden sedan vara guds jävla gåva med lösningen(tryggheten).

Då borde du söka dig till larmbranschen :D Jävla fina provisioner där om man får flyt på det!

Beroende på vad som säljer så är det lättast att om man lyckas identifiera vad kunden behöver och vill ha.

Haha, låter precis som en sådan säljare jag skulle falla för! Den snubbe som hjälpte mig på Sambla var nog lite sådan tror jag, samt kunde lugna mig med alla mina frågor och min nervositet/skamkänsla för den ekonomiska okunskapen. Nu tack vare honom och detta forum är jag mer insatt!

Då borde du söka dig till larmbranschen :D Jävla fina provisioner där om man får flyt på det!

Ja hade man inte varit i så sunkig position i livet... Byta jobb är inte direkt en risk man kan ta med 10 veckors gammalt barn och enorma skulder.

Min lilla flicka blev 10 veckor igår med!
Nej så sätt håller jag med dig.

Det påminner mig om att jag kanske omgående måste fixa med min A-Kassa...

Haha, låter precis som en sådan säljare jag skulle falla för! Den snubbe som hjälpte mig på Sambla var nog lite sådan tror jag, samt kunde lugna mig med alla mina frågor och min nervositet/skamkänsla för den ekonomiska okunskapen. Nu tack vare honom och detta forum är jag mer insatt!

Min lilla flicka blev 10 veckor igår med!
Nej så sätt håller jag med dig.

Det påminner mig om att jag kanske omgående måste fixa med min A-Kassa...

Där är jag med, facket kommer jag inte ha råd med :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp