Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kommer KF alltid hem?

Sen å andra sidan finns det en anledning till att du har utmätning... det är pga att du inte betalt dina skulder. Varför skulle du helt plötsligt börja göra det med 2 betalningsfria månader? :confused:
Handlar mera om att kunna få en lite drägligare tillvaro:( hur det än er så har man faktiskt inte mördat någon eller gjort någon illa fysiskt och är inte kriminell. Sen får man inte glömma att alla med skulder inte struntat i att betala bara eller spelat. Utan orsaken kan vara många. Finns faktiskt dom som hamnar illa på grund av annat och får betala priset. Kanske man kan vara värd nån lättning även i sin löneutmätning.
Man ska inte döma alla lika med skulder finns faktiskt olika anledningar som man tyvärr inte kunnat göra något åt.
Så lite medmänsklighet eller ödmjukhet skulle inte skada :p

Så sant så , då kan man ju säga likadant vid skuldsanering ? :) för där får ju det fast man ska betala sina skulder ;) sen tror jag faktiskt dom 2 fria månaderna gör att folk betalar av sina skulder !! Alltså pengarna går till skulderna :)
Håller med dig. Önskade lite mer ödmjukhet här ibland. Tror många mår tillräckligt dåligt ändå:( man blir fan både ledsen o arg på vissa kommentarer:(

Då skulle det bli tandläkarbesök i juni och december, men det kanske går det också.
Det beror på, för många skulle det inte göra någon större skillnad
Man kan ju spara från juni eller december och gå i augusti eller januari :)

Man kan ju spara från juni eller december och gå i augusti eller januari :)
Jag kan ju tycka att det vore mer rimligt att ha 2 betalningsfri månader vid utmätning och sedan kunna betala tillbaka mycket dom 2 månaderna ! Då kanske en hel del hade sluppit söka skuldsanering och sluppit undan en hel del skulder ! För det viktigaste måste ju ändå vara att borgenärerna får sina pengar tillbaka och folk bli skuldfria !

Jag kan ju tycka att det vore mer rimligt att ha 2 betalningsfri månader vid utmätning och sedan kunna betala tillbaka mycket dom 2 månaderna ! Då kanske en hel del hade sluppit söka skuldsanering och sluppit undan en hel del skulder ! För det viktigaste måste ju ändå vara att borgenärerna får sina pengar tillbaka och folk bli skuldfria !

Du har ju haft 12 kronofogdefria månader om året som du har kunnat betala dina skulder på...

Kanske inte betalningsfria månader är det rätta, men man borde kanske få ett litet mer humant förbehållsbelopp, för som de e utformat nu, så finns det inget - whatsoever, utrymme för oförutsedda kostnader...
Hade jag gått med löneutmätning år in och ut, så kan ja garantera att de hade sänkt mig psykiskt. Det finns liksom inget att orda om ens...

Jag har tidigare skrivit att jag kan redovisa rapport efter rapport vad långvarig skuldsättning gör med både kropp & själ...

Här kommer en... enjoy ! :rolleyes:

https://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/produkter-och-tjanster/bus-och-kvl/rapport-2014-16-overskuldsattning-och-ohalsa-konsumentverket.pdf

Kanske inte betalningsfria månader är det rätta, men man borde kanske få ett litet mer humant förbehållsbelopp, för som de e utformat nu, så finns det inget - whatsoever, utrymme för oförutsedda kostnader...
Hade jag gått med löneutmätning år in och ut, så kan ja garantera att de hade sänkt mig psykiskt. Det finns liksom inget att orda om ens...

Jag har tidigare skrivit att jag kan redovisa rapport efter rapport vad långvarig skuldsättning gör med både kropp & själ...

Här kommer en... enjoy ! :rolleyes:
https://www.konsumentverket.se/glob...rskuldsattning-och-ohalsa-konsumentverket.pdf
https://www.konsumentverket.se/glob...rskuldsattning-och-ohalsa-konsumentverket.pdf
Ja att ha någon krona mer att röra sig med skulle inte skada :D

Du ska veta Johan att en del här dömer oss så är det bara. Och dom har egentligen ingen aning om oss och vad vi genomlidit. Om människor bara visste hur man mått sista tiden och hur man tidigare alltid hjälpt andra när man kunnat. Och att det sen barkade utför är en annan sak. Men jag har jäkligt svårt för att bli stämplad som en person som struntat i sina skulder bara när man faktiskt inte alls varit sån från början.
Känns Faan inte rättvist och gör mig förbannad:(
Vi kämpar på Johan ❤️
Tur att man sjölv vet läget och vad man egentligen är för person.
Och att snällhet tydligen inte lönar sig.
Men man ska fan inte döma mig när man inte har en aning om all bakgrund då blir jag förbannad :(
Ha en bra kväll Johan:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp