Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

kommer KF alltid hem?

Jag har nu varit hos Tandl två gånger akut sedan min utmätning började Sept-18 och jag har fått faktura hem i brevlådan som jag tagit med mej till KF tillsammans med ett utlåtande från Tandl om att ingreppet varit akut och inga problem alls har jag mött från KF.

Jag ska betala nu den 25/10 2700kr för två besök, fick brev igår om att nu denna månad drar de endast 310kr annars drar KF 3186/mån.
Låter jättebra oroat mig för det hur man ska kunna betala:(
Men då slipper man kanske bli tandlös under dessa utmätnings år;)

Låter som att chansen finns att Kunna laga tänderna ändå så man slipper bli tandlös:eek::p
Jag var tvungen att dra ut en tand akut och fick då faktura, de sa att de alltid skickar faktura vid akutbesök. 2000 kr kostade det så det sved ju i plånboken ändå eftersom jag har skuldsanering.

Jag var tvungen att dra ut en tand akut och fick då faktura, de sa att de alltid skickar faktura vid akutbesök. 2000 kr kostade det så det sved ju i plånboken ändå eftersom jag har skuldsanering.
Förstår det:( men vad gör man. Och tandvärk är inget vidare att gå runt med hemsk värk :(

Men svårare med utmätning blir liksom inget kvar till detta.
Men jag vet att även om man jobbar utan utmätning menar jag förstås eller är pensionär är det en tuff kostnad.
Tandläkaren borde vara som sjukvården då tänderna tillhör kroppen och kan ge sjukdomar om du inte går på grund av ekonomin
Varför ska det vara så dyrt:(

Va?
Jag får prova igen då: det är alltså så redan nu, läs om tandvårdskostnader på hemsidan.

Va?
Jag får prova igen då: det är alltså så redan nu, läs om tandvårdskostnader på hemsidan.
så är det , däremot inte jätteroligt att be tandläkaren på folktandvården skriva ett brev som jag kan skicka till kronofogden :) som sagt man skulle haft 2 betalningsfria månader även vid löneutmätning ! Det hade gynnat alla faktiskt ! Även borgenärerna hade kunnat få tillbaka pengarna snabbare !

så är det , däremot inte jätteroligt att be tandläkaren på folktandvården skriva ett brev som jag kan skicka till kronofogden :) som sagt man skulle haft 2 betalningsfria månader även vid löneutmätning ! Det hade gynnat alla faktiskt ! Även borgenärerna hade kunnat få tillbaka pengarna snabbare !
Då skulle det bli tandläkarbesök i juni och december, men det kanske går det också.
Det beror på, för många skulle det inte göra någon större skillnad

Då skulle det bli tandläkarbesök i juni och december, men det kanske går det också.
Det beror på, för många skulle det inte göra någon större skillnad
Har du en vettig lön så gör det sjukt stor skillnad .. ta tex mig .. juni kunde behålla 30k efter räkningarna betalda .. december skulle jag kunnat behålla 17k efter räkningarna ! Det är 47k som man kunde betalat av krediterna snabbare ! Tro mig dom flesta hade tjänat på det :)

Du vet inte om det varit uppe hos kronofogden att man ska ha 2 betalningsfria månader även för löneutmätning ?

Har du en vettig lön så gör det sjukt stor skillnad .. ta tex mig .. juni kunde behålla 30k efter räkningarna betalda .. december skulle jag kunnat behålla 17k efter räkningarna ! Det är 47k som man kunde betalat av krediterna snabbare ! Tro mig dom flesta hade tjänat på det :)
Sen å andra sidan finns det en anledning till att du har utmätning... det är pga att du inte betalt dina skulder. Varför skulle du helt plötsligt börja göra det med 2 betalningsfria månader? :confused:

Sen å andra sidan finns det en anledning till att du har utmätning... det är pga att du inte betalt dina skulder. Varför skulle du helt plötsligt börja göra det med 2 betalningsfria månader? :confused:
Så sant så , då kan man ju säga likadant vid skuldsanering ? :) för där får ju det fast man ska betala sina skulder ;) sen tror jag faktiskt dom 2 fria månaderna gör att folk betalar av sina skulder !! Alltså pengarna går till skulderna :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp