Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kommer KF alltid hem?

Ah, då finns det betydligt mer angelägna saker att ta upp. Men tänker inte diskutera politik, har nog lite för extrema åsikter.

Bra tänkt. Men riksdagen är gänget som kan ändra bestämmelsen.
En ny utsökningsbalk ska vara på gång sägs det, men det är inte första gången man säger det

Å
Bra tänkt. Men riksdagen är gänget som kan ändra bestämmelsen.
En ny utsökningsbalk ska vara på gång sägs det, men det är inte första gången man säger det
Det jag faktiskt tror hade gynnat vid en löneutmätning om man hade hatt juni och dec som betalningsfri månader . Tror det hade gjort att folk hade kommit på fötter snabbare !

Jag tycker att har man löneutmätning, så borde man iaf ha en betalningsfrimånad så man åtminstone kan gå till tandläkaren, man kan ju för fan inte hosta upp 10 000kr till tandläkaren i förskott när man har löneutmätning!

Jag tycker att har man löneutmätning, så borde man iaf ha en betalningsfrimånad så man åtminstone kan gå till tandläkaren, man kan ju för fan inte hosta upp 10 000kr till tandläkaren i förskott när man har löneutmätning!
Nej verkligen inte.
Finns något bidrag man kan få för minsta möjliga behandling.
Åtminstone så man kanske kan ha tänderna kvar ett tag till;)

Det får man ju förvisso redan nu

Åhhh, om Du får ett intyg från Din tandläkare som styrker att det dels är en nödvändig, men samtidigt ska det vara typ den ”billigaste” åtgärden, så kan Du stå där med kepsen i näven och be om nåd hos en handläggare hos KF om att få behålla dessa pengar, så Du kan få åtgärden utförd...
Detsamma gäller glasögon... Ett intyg krävs från optikern att de e den billigaste bågen & glaset likaså...

Intygen från ovanstående skall nog även vara direkt riktat till KF oxå...

Sorry, men just dessa saker var nog det som tog mig allra hårdast. Att bli totalt omyndigförklarad... :(

Det får man ju förvisso redan nu
Men svårare med utmätning blir liksom inget kvar till detta.
Men jag vet att även om man jobbar utan utmätning menar jag förstås eller är pensionär är det en tuff kostnad.
Tandläkaren borde vara som sjukvården då tänderna tillhör kroppen och kan ge sjukdomar om du inte går på grund av ekonomin
Varför ska det vara så dyrt:(

Åhhh, om Du får ett intyg från Din tandläkare som styrker att det dels är en nödvändig, men samtidigt ska det vara typ den ”billigaste” åtgärden, så kan Du stå där med kepsen i näven och be om nåd hos en handläggare hos KF om att få behålla dessa pengar, så Du kan få åtgärden utförd...
Detsamma gäller glasögon... Ett intyg krävs från optikern att de e den billigaste bågen & glaset likaså...

Intygen från ovanstående skall nog även vara direkt riktat till KF oxå...

Sorry, men just dessa saker var nog det som tog mig allra hårdast. Att bli totalt omyndigförklarad... :(
:(:(

Syrran, ta inte så hårt på mina ord. Detta är mina känslor...hur jag kände och upplevde min situation med löneutmätning. Alla tänker vi och känner olika.
Jag behövde aldrig ”be” om pengar till just dessa ändamål, men de va likväl något som hela tiden låg och ”gnagde i mitt bakhuvud” eftersom jag löpande måste ha tandvård & även nya glasögon/linser.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp