Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer bilen att mätas ut?

Bilen ifråga är under avbetalning då min sambo tog ett billån via Nordea för att finansiera bilköpet. Är det i sig något som påverkar en eventuell utmätning? Funderar också på att sälja bilen för att istället satsa på en leasingbil. Som jag förstått det är det en aning knepigare att utmäta en leasad bil?

Är polisen skyldig vid denna typen av kontroll att uppge att KFM kommer att kontaktas för en fråga om utmätning? För övrigt så gjordes ingen "scanning" av mitt körkort. Inte så vitt jag kunde se iaf.

Någon direkt lagstadgad skyldighet finns det inte. Paragraf 6 polislagen är väl lite åt det hållet.

Ser de endast eventuellt skuldsaldo, eller ser de om man har skuldsanering också? Inga killgissningar

Ser de endast eventuellt skuldsaldo, eller ser de om man har skuldsanering också? Inga killgissningar
Har du skuldsanering är skuldsaldot 0.
Mao ingen utmätning sker om inte nya skulder tillkommit efter beslut om skuldsanering men då har du å andra sidan skulsaldo.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp