Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer bilen att mätas ut?

Personligen hade jag inte kört en meter i en bil i den prisklassen om jag hade skuldsaldo hos KFM.
Blir bilen utmätt kan du/ni ha en lång och brant uppförsbacke för att få tillbaka bilen och i värsta fall bli av med den.
I det här läget var det akut behov av inköp av Alvedon till sonen som föranledde bilturen. I vanliga fall brukar jag undvika att köra bilen så långt det går.

Bilen kan alltså nu bli utmätt i efterhand?

Man tycker att polisen borde ha slagit på förarens personnummer i samband med stoppet. Framgår skuld hos Kronofogden bör de agera direkt därefter med tanke på värdet på bilen.
Så tänker jag också, men de kanske aldrig slog på mitt personnummer utan bara kikade på körkortet och att blåstestet var utan anmärkning.

I det här läget var det akut behov av inköp av Alvedon till sonen som föranledde bilturen. I vanliga fall brukar jag undvika att köra bilen så långt det går.

Bilen kan alltså nu bli utmätt i efterhand?
Svaret är JA. En bil kan utmätas i efterhand. Men har du riktigt tur så har polisen inte rapporterat något vidare.

Har du någon uppfattning om hur länge det tar innan KFM hör av sig kring beslut om utmätning? Handlar det om dagar eller veckor?
1-2 veckor. Oftast sker utmätning direkt på plats. Jag skulle nog säga att du haft tur och kan vara hyfsat säker på att de inte rapporterat bilen. Nämnde de något om att de skulle rapportera?

Ok. Nej, inget om att de skulle rapportera. De frågade som sagt vems bilen var och efter mitt svar sa de typ ”dåså” och önskade mig en fortsatt trevlig dag. Hela samtalet var över på 30 sekunder.

De frågar alltid vem som äger bilen. Vid rutinkontroll så är det sällan de slår på föraren om den svarar, uppvisar körkort och blåser. Är nog noll risk att du hör något mer.

Har du någon uppfattning om hur länge det tar innan KFM hör av sig kring beslut om utmätning? Handlar det om dagar eller veckor?

Det går inte att säga alls, kan ta många månader, kan gå på någon dag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp