Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer bilen att mätas ut?

Måste ändå ha ngt att scanna den med och det gör dem oftast inte på nykterhetkontrolerna
Då kan man lika gärna sitta på stationen och blåsa i sållningsinstrumentet själv varannan minut...

Det görs alltid och går lika snabbt som att kontrollera fordonet.

Man behöver inte göra radioanrop som i gamla polisserier från 80-talet.
Skulle vara snyggt att skicka iväg en stulen bil med efterlyst förare från en enkel nykterhetskoll och det kommer fram sen

Ingen ide att diskutera med er för ni har ju alltid "rätt" (måste vara väldigt tråkiga människor att umgås med men men) blivit stannade 20+ gånger iår och häften kollar dem körkortet 2 sekunder utan att scanna eller ngt sen får ni säga att jag har fel för att det inte är så det ska gå till men det är så det är :)

Då kan man lika gärna sitta på stationen och blåsa i sållningsinstrumentet själv varannan minut...
Kan man kanske göra men inte många fyllo som försvinner från vägarna då som kanske är målet

Ingen ide att diskutera med er för ni har ju alltid "rätt" (måste vara väldigt tråkiga människor att umgås med men men) blivit stannade 20+ gånger iår och häften kollar dem körkortet 2 sekunder utan att scanna eller ngt sen får ni säga att jag har fel för att det inte är så det ska gå till men det är så det är :)
Jag säger inte att din upplevelse inte stämmer, jag vet dock vad som ska göras i en trafikkontroll.

Kan man kanske göra men inte många fyllo som försvinner från väggarna då som kanske är målet
Vill man påträffa de som är efterlysta för brott eller eftersöks av annan anledning, genomföra inre utlänningskontroll och upptäcka annat brott måste man slå på körkortet.

Det tar en sekund, så att man inte skulle göra det låter antingen osannolikt eller så är individen osannolikt omotiverad i sin tjänsteutövning.

EDIT: "Urlänningskontroll" till "utlänningskontroll"

Senast ändrad:
Görs verkligen inte alltid, mitt jobb går ut på att köra och blir väldigt ofta stannad för nykterhetskontroller. Nästan hälften av gångerna kollar dem på körkortet 2 sekunder sen blåsa och iväg.
Måste ändå ha ngt att scanna den med och det gör dem oftast inte på nykterhetkontrolerna
Spelar ingen roll vad vi säger vänner. Insatt jobbar på myndighet, och då vet man visst allt ;-)

Jag tycker det är så himla gulligt att turturduvorna alltid ska gilla varandras inlägg. Och ibland en sån där emoji på ett inlägg när dom vill förlöjliga en annan person med att den verkligen har noll koll.

Är polisen skyldig vid denna typen av kontroll att uppge att KFM kommer att kontaktas för en fråga om utmätning? För övrigt så gjordes ingen "scanning" av mitt körkort. Inte så vitt jag kunde se iaf.

Men det är inte alltid dom kollar skuldsaldo hos kfm ihop med kontroll. Dock frågar dom alltid vems bilen är .
Informationen om skuldsaldo kommer väl upp direkt vid slagning av personnummer? Så det är ju inget de behöver "kontrollera" - det syns omedelbart som jag förstår det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp