Kollar banker andra bankers kontoutdrag vid bolån

Hejsan,
Jag och sambon har tänkt söka bolån. Min fråga är; om vi söker i annan bank än vad vi/jag har i dagsläget - ber banken där vi söker bolån om kontoutdrag från nuvarande bank?
Tänker att det inte ser så glatt ut med ett par fairlo-insättningar som inte syns i UC och annat.

Hejsan,
Jag och sambon har tänkt söka bolån. Min fråga är; om vi söker i annan bank än vad vi/jag har i dagsläget - ber banken där vi söker bolån om kontoutdrag från nuvarande bank?
Tänker att det inte ser så glatt ut med ett par fairlo-insättningar som inte syns i UC och annat.
Ja, de kan be om kontoutdrag enligt vad jag har läst här på forumet.

Japp det gjorde de! Nordea ville ha 6 månader tillbaka från mitt lönekonto på SBH.

Vi har SBAB vilka aldrig bett om kontoutdrag.
inte Swedbank heller.
Dock begärde nordax 3 månaders kontoutdrag

Sbab har jag fått visa kontoutdrag för.

Vi har SBAB vilka aldrig bett om kontoutdrag.
inte Swedbank heller.
Dock begärde nordax 3 månaders kontoutdrag
I vilket skede begärde Nordax kontoutdrag? Har fått OK på att skriva kontrakt på en bostad, nu ska dom betala in handpenningen.

I vilket skede begärde Nordax kontoutdrag? Har fått OK på att skriva kontrakt på en bostad, nu ska dom betala in handpenningen.
Rrdan
Vi fick skicka in redan i ansökan, så långt innan den process du nu är i :)

Rrdan

Vi fick skicka in redan i ansökan, så långt innan den process du nu är i :)
Vet du varför dom tar 2 kreditupplysningar? En vid den 19/3 och det togs en ny idag. Kanske har med handpenningslånet att göra eftersom vi inte får tillgång till våran kontantinsats förren den 20/5.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp