Kollar banker andra bankers kontoutdrag vid bolån

Har det varit för att UC sett halvbra ut då? Eller vid väldigt stort lån? En kompis som jobbat på bank sa att det har inte banken någon egentlig rätt att göra utan giltigt skäl, och UC + lönespec bör räcka?

Jag har haft bolån/löfte hos Handelsbanken, Danske, och SEB. Ingen av dessa banker har krävt kontoutdrag från oss.

Ni som har behövt skicka in - kan det haft att göra med något i UCn? Fanns det något rimligt skäl?

Vet du varför dom tar 2 kreditupplysningar? En vid den 19/3 och det togs en ny idag. Kanske har med handpenningslånet att göra eftersom vi inte får tillgång till våran kontantinsats förren den 20/5.
Jag vet att dom tog 2 på oss också, men jag vet faktiskt inte varför för vi hade inget handpenninglån.

SBAB bad inte om något kontoutdrag och tog bara en UC, vid ansökan om lånelöftet.

SBAB tog bara kreditupplysning när jag ansökte om lånelöfte. Bad inte om kontoutdrag eller liknande.

SBAB tog bara kreditupplysning när jag ansökte om lånelöfte. Bad inte om kontoutdrag eller liknande.

Deras lånelöfte är dock märkligt nog inget löfte om lån

Jag minns faktiskt inte! Men gick in på Kivra nu och ser att nordax tog en bisnode när vi sökte ett blanco där för 1,5 år sedan så jag tror de tar de på bolån också…

Jag minns faktiskt inte! Men gick in på Kivra nu och ser att nordax tog en bisnode när vi sökte ett blanco där för 1,5 år sedan så jag tror de tar de på bolån också…
Ok tack! Minns du i vilket skede det togs en bisnode. I början/slutet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp