Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Knivig sits, samlinglån?

Hej kommer bara att dra en kort sammanfattning! Tror själv att någon form av samlingslån är kört tyvärr. Har lagt alla korten på bordet och berättat för sambon om min sits, bröt ihop totalt. Vill inte gå in i detalj mer än att hon är världens finaste och stöttar mig helt för att lösa detta på långsiktig väg.

Inkomst 376k/år
Lån synliga 783k
2st utanför uc. Piss ferratum 30k och klarna 14k
0ff
Betyg 1,9

Har inte speciellt mycket att förlora på att testa och dra iväg ett försök.

Medsökande känns varken från eller till, hon studerar men går på föräldrapening nu och är mamma ledig. Antar att det ses som negativt?

Ett barn, snart en månad. Ska det nämnas?

Vill ha era tips och om jag behöver tänka på nått? Någon som är eller varit i liknande sits? Hur tror ni det kan gå och om jag nu ska söka. Ska jag söka på max eller en mindre summa? Vet att man 9 av 10ggr inte får på 350k+.

Nu blir det att försöka sälja av saker och berätta för familjen om läget också :(

MVH Robin

Hej kommer bara att dra en kort sammanfattning! Tror själv att någon form av samlingslån är kört tyvärr. Har lagt alla korten på bordet och berättat för sambon om min sits, bröt ihop totalt. Vill inte gå in i detalj mer än att hon är världens finaste och stöttar mig helt för att lösa detta på långsiktig väg.

Inkomst 376k/år
Lån synliga 783k
0ff
Betyg 1,9

Medsökande känns varken från eller till, hon studerar men går på föräldrapening nu och är mamma ledig. Antar att det ses som negativt?

Vill ha era tips och om jag behöver tänka på nått? Någon som är eller varit i liknande sits? Hur tror ni det kan gå och om jag nu ska söka. Ska jag söka på max eller en mindre summa? Vet att man 9 av 10ggr inte får på 350k+.

Nu blir det att försöka sälja av saker och berätta för familjen om läget också :(

MVH Robin

Att inte få 9 av 10 350k är orimligt, har du okej förutsättningar och är ej överbelånad så är det inte så jävla mycket ... dom flesta får 300k med bra förutsättningar..... sen har du ju massa synlig dubbla ditt lån ... kanske med en medsökande kan du få 350k föräldrar eller bror mm.?

Inkomst 376k/år
Lån synliga 783k
0ff
Betyg 1,9

MVH Robin
Jag tycker du kan söka på max belopp du har inget att förlora då du har 0ff.

Jag vet inte om jag skulle ha mage till att be någon i familjen att stå som medsökande. Har satt mig i den här sitsen själv och det känns tillräckligt jobbigt att berätta läget som det är just nu.

Det är just det att jag är så jävla överbelånad som gör att det känns helt kört att få något som helst samlingslån? Mest nyfiken om andra i liknande sits fått något eller har försökt?

Min års inkomst är nått mellan 375k-400k och lånen är ju i princip det dubbla 783k

Kan du styrka en lön på 400k vid komplettering så tycker jag du ska ange den lönen vid ansökan hos Lendo. Då tror jag att du kommer få 300-350 k av remember, collector eller marginalen. De har en gräns runt 2x inkomsten och har beviljat förr när man ligger strax under detta.
Dessa banker fick jag erbjudande av med snarlika förutsättningar.

Berätta hur det gick om du fick några bud.

Men jag hade sökt själv. Angivit att jag inte har barn och angivit en halverad hyreskostnad.

Spännande!

Följer detta :).

En medsökande skulle helt klart kunna öka dina chanser.
För det mentala är det ibland väldigt fint att "dra av plåstret" och berätta för en anhörig. Himla bra att du gjort det för din sambo!

Däremot har du inte angett ditt underskott. Med så högt lånebelopp så undrar jag vad du har i underskott av kapital?
Det räknas ju även som ett minus vid en ansökan.

Så tacksam för all svar och hur alla verkligen bryr sig och stöttar alla här, trots att vi alla har och har haft våra problem. Att öppna mig för min sambo känns just nu som det bästa jag någonsin gjort, så mycket tyngd som bara släpper på en gång, en obeskrivlig känsla! Hoppas fler verkligen börjar göra det, för ångesten man lever med är fruktansvärd. Det må vara bland det jobbigast som finns. Det kändes så för mig iaf, men efteråt? Shit säger jag bara <3 Hade kunnat skriva hur mycket som helst om det jag gått igenom.

Tillbaka till samlingslånet.
Mitt underskott är 63k
Lön 395k/år senaste året.

Så det kanske inte är helt kört?
Halvera hyran i ansökan vet jag inte om jag kommer vilja göra :/

Får se om jag vågar öppna upp mig för familjen innan jag slänger iväg en ansökan. Oavsett om det blir imorgon eller om en vecka så uppdaterar jag här! Om det blir en ansökan eller inte.

Men hur ser de på en eventuell sökning av 500k/600k eller enbart 350k? Oavsett så blir man erbjuden det de kan? Och jag vet att en medsökande ökar chanserna men det är inget jag räknar med för stunden. Min egen skit att reda ut känner jag just nu

Det är verkligen inte kört för dig! Shit, jag är nästan säker på att du får ett bra lån beviljat. Sök på 500.000, utan tvekan! Du kommer få en hel del bud. Collector kommer säkert bevilja dig 500.000 men du kommer behöva styrka lönen. Folk må vara tveksamma här men pinga mig efter att du sökt!

Vad gäller hyreskostnaden skriver du bara din del av hyran om du inte vill skruva ner den. Jag hade definitivt skrivit ca 2000-3000 i hyra, det har jag alltid gjort. Sen fyller du i att du har 0 barn. Dom kollar ej upp detta och om någon bank mot förmodan skulle göra det så säger du bara att du slarvade. Sök 500.000 på 15 år. Det kommer bli svinbra!

Erbjudanden kommer du garanterat att få! En fråga till dig också, visste din sambo inte om dina skulder alls? (jag är i liknande sits men har inte berättat nåt för någon).. Kör hårt och lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp