Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Att betala av lån med låt oss säga 200% ränta med Klarna kortet som har 20% är ganska bra riktigt till ett skuldfritt liv tycker jag..

Det har dessutom under 10% ränta ;)

Bra svar där rottan :)!

Jag måste bara säga, FY HELVETE, vad Klarnas support är inkompetenta.
Aldrig någonsin har jag stött på något liknande.

De är kaxiga, inkompetenta, kan inte hjälpa en med ett skit och loggar av konstant(byter agent), vilket gör att behöver förklara ärendet om och om och om igen. Ibland fattar de, ibland fattar de inte. Ibland fattar de och sedan loggar de av.

De bad mig skicka in ytterligare information, jag bad om en mejladress, agenten (kvinnan) loggar av och jag kopplas till en ny.. Liksom va?

Jag skriver igen, en ny agent kopplas in och frågar vad ärendet handlar om..

Jag förklarar, agenten loggar av och jag kopplas till en ny.

Jag skriver igen, ny agent kopplas och skriver att de ska läsa igenom det jag skrivit, efter en stund frågar jag om de är där så visar det sig att de loggat av och jag kopplas till en ny.

Det här hände mig 5-6 gånger under ärendets gång.

Roligaste var ändå när agenten skrev "Jag tänker inte hjälpa dig om du har den attityden. " :D

Love this:

Jag är missnöjd över hur ni har hanterat mitt ärende. Hur skickar jag in ett klagomål?
Om du är missnöjd ber vi dig att först kontakta Klarnas kundservice. De vill gärna reda ut problem eller missförstånd som har uppstått och kan också ta vidare dina synpunkter.

Så om man är missnöjd med kundservicen så ska man kontakta samma kundservice.

De är skämt.

Dom är fullkomligt värdelösa och varje gång får man prata med en invandrartjej som inte ens förstår min fråga.
Innan ringde jag in för att höra hur jag ska betala en räkning och hon försöker övertyga mig om att jag inte har handlat något.
Horribelt.

Ja klarnas kundtjänst är under all kritik. Så pass illa att jag bestämt mig för att avsluta alla mina förehavanden med Klarna när min problemfaktura är åtgärdad.

Kortet vågar jag inte använda, lika bra det. Ska spärra mig själv hos Klarna, antar att det inte påverkar kortbetalning i webbutiker, någon som vet?

Ja klarnas kundtjänst är under all kritik. Så pass illa att jag bestämt mig för att avsluta alla mina förehavanden med Klarna när min problemfaktura är åtgärdad.

Kortet vågar jag inte använda, lika bra det. Ska spärra mig själv hos Klarna, antar att det inte påverkar kortbetalning i webbutiker, någon som vet?
Det är väl Klarna som sköter kortbetalningarna även hos webbutiker som anlitar dem. Det är ju Klarnas insäljningsknep, handlarna får korttjänst till bra pris medan Klarna tar vinsten på fakturaköpen.

Jag jobbar själv inom finansbranschen och exakt allt vår buisness handlar om är kundnöjdhet och att kunden ska känna sig i centrum. Kunden har alltid rätt och vår lön är delvis baserad på hur vi möter kundens behov.
Hur fan kan då ett stort företag som Klarna skita i allt vad nöjd kundgaranti är?
Hemskt.
Funderar på att maila deras ledning.

Gissa vad kundtjänst-kvinnan sa när jag skrev att ett företag hade betalat in en avbruten betalning till Klarna för en vecka sedan "Underbart, men den har inte kommit till oss". Är det service?.. Jävla kärringjävel alltså. Jag brukar då aldrig svära och ALLTID vara trevlig vid samtal med kundtjänst men jag blir galen på deras bemötande.

Dom är fullkomligt värdelösa och varje gång får man prata med en invandrartjej som inte ens förstår min fråga.
Innan ringde jag in för att höra hur jag ska betala en räkning och hon försöker övertyga mig om att jag inte har handlat något.
Horribelt.

Jag förstår inte!? VAR ÄR CHEFERNA? Det känns som att kundservicen är helt bortom kontroll och att det är sommarkids som styr och ställer över ett dagis.

Det är väl Klarna som sköter kortbetalningarna även hos webbutiker som anlitar dem. Det är ju Klarnas insäljningsknep, handlarna får korttjänst till bra pris medan Klarna tar vinsten på fakturaköpen.

Stämmer, beror också på. Vissa nyttjar Klarnas fakturatjänst/delbetalning andra kör 360 och låter även Klarna ansvara för kortbetalningarna.

Gissa vad kundtjänst-kvinnan sa när jag skrev att ett företag hade betalat in en avbruten betalning till Klarna för en vecka sedan "Underbart, men den har inte kommit till oss". Är det service?.. Jävla kärringjävel alltså. Jag brukar då aldrig svära och ALLTID vara trevlig vid samtal med kundtjänst men jag blir galen på deras bemötande.

Jag vill också tillägga att i slutändan så visade det sig att betalning gjorts och att det är fel på Klarnas system.
Svårt att tro att någon annan förväntade sig något annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp