Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Ja hade ju tänkt samla lite av mina skräp avbetalningar hos klarna för att rensa upp. Billhop fungerade för mig men självklart inte inkassobolag får man betala till med den appen. Finns de någon app man kan betala in inkassoskulder med?

Om man har Blancolån eller dylikt hos ett företag, säg exempelvis Balanzia.
Så betalar man till Balanzia med sitt kreditkort (igenom det Billihop)
Kan man då ringa dom och säga att istället för 5.000 råkade man betala 50.000 för då betalar väl Balanzia tillbaka till ens konto och inte kreditkort, eller?

Kan det vara för att den kostar så mycket?

Mitt köp var på 20000 och jag kan bara välja 3, 6 eller 12 månader...

Tycker att det är extremt dåligt att man inte kan välja delbetalning förrän man får fakturan och att man inte vet i förväg vilka delbetalningsalternativ som finns...

Mitt köp var på 20000 och jag kan bara välja 3, 6 eller 12 månader...

Tycker att det är extremt dåligt att man inte kan välja delbetalning förrän man får fakturan och att man inte vet i förväg vilka delbetalningsalternativ som finns...

Jag köpte poolen idag och kunde välja 36 månader i appen direkt, fick en notis av klarna appen att köpet hade registrerats så logga in och valde 36 månader.

Fungerade precis som när man handlar från sidor som använder sig av klarna

Hade: Förskottslön,Viaconto,Viakredit,Fairlo & 2-3 andra SMS-låneaktörer.
BARA i räntor kostade dessa mig 3-4000 kronor.

Tack vare detta Klarnakortet så betalade jag av SAMTLIGA och det kostar mig med Klarnas ränt/avgift ca 500 kronor i månaden. DVS åtta gånger mindre.
Dessutom så får jag äntligen andrum. 1 lån dessutom istället för 20.

...Utan att belasta min UC!

Tar dom ut uppläggnkngsavgifter vid delbetalning? Dom anger ju effektiva till 9.9 och i villkoren har dom med avgifter, så det matchar dåligt

Inget som framgår.
Sen förstår jag inte att dom anger 9.9%

Så som jag tolkar det så får man på 1 år betala 300 kr i ränta på en produkt som kostade 6.000 kr.

Inget som framgår.
Sen förstår jag inte att dom anger 9.9%

Så som jag tolkar det så får man på 1 år betala 300 kr i ränta på en produkt som kostade 6.000 kr.

Fråga gärna klarna

Fakturan har redan skapats ju.
I princip om jag räknar rätt.
Skulle jag utnyttja hela min limit på nästan 200.000 så hade min ränta totalt på hela året blivit 10.000 kronor. På 12 månader.
Med tanke på att detta inte syns på UC så är det helt sinnessjukt bra. Inte ens 900 kr i månaden på så högt lån.
Slår alla andra på marknaden med råge.

Jag lyckas inte delbetala min månadsfaktura än. Någon som har samma problem?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp