- Meddelanden
- 21
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 26
Lol alltså. Ni kommer bli flaggade av bankerna och Skatteverket.
This.
Jag hoppas du klarar dig eftersom jag personligen inte bryr mig om Klarna eller andra banker, och hur tråkigt det än är att Klarnas kort kommer bli odugligt så hade jag inte velat vara i din sits.
Men tycker du ska tänka efter faktiskt.
Jag vet inte var gränsen till går till bedrägeri eller hur nära du eventuellt är att om du anmäls kunna dömmas för någon typ av brott. Att du begår en bedräglig handling med uppsåt tycker jag dock är otvivelaktigt.
Från BRÅ.
Penningtvätt och annan penninghantering
Kriminella, svarta och grumliga pengar i legal ekonom
"Utifrån de brott som undersökts och deras möte med den legala ekonomin har tre övergripande legala sektorer identifierats: den finansiella sektorn (banker etc.), rådgivarsektorn (jurister, mäklare etc.) och handels och tjänstesektorn. Gärningspersonerna tänker dock inte i termer av sektorer, utan fokuserar istället på de funk- tioner som dessa sektorer tillhandahåller, som möjlighet till exempelvis kontantuttag eller växling. Om uttaget sker genom återköp i en butik, en osann faktura eller en uttagsautomat spelar mindre roll för gärningspersonen."
https://bra.se/download/18.31d7fffa...2_Penningtvätt_och_annan_penninghantering.pdf