Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Är ju intressant med ett kort där man inte vet om det kommer funka eller inte i förväg.
Först går det bra att shoppa begagnad bil för 100k, för att sedan bli nekad att betala 10 kr till parkering för samma bil

Tycker det har varit lustigt redan från början.. att man inte får nån typ av kredit gräns, kul om du står o har storhandlat för flera tusen och sen blir nekad? Nja.. känns något defust detta kort

Visst borde det fungera att köpa valuta? T.ex på Forex?

Vad har du valt för betalsätt i appen?
Kopplat bankkonto eller månadsfaktura?

Mvh //Jonas

Månadsfaktura.Tar jag det förstnämnda då måste jag väl ha pengar på mitt bankkonto som dras direkt och då blir det således som att handla med mitt vanliga visakort?

Månadsfaktura.Tar jag det förstnämnda då måste jag väl ha pengar på mitt bankkonto som dras direkt och då blir det således som att handla med mitt vanliga visakort?

Precis!
Tänkte om du hade valt bankkonto och köpet kanske nekades pga otillräcklig balans på kontot.
Märkligt att köpet inte gick igenom hos Netonnet.
Har du frågat Klarna?
Du har ju gjort testköp som gått igenom?

Men då har vi nog svaret.
Har man anmärkning som jag då får du ansöka om kortet, du får också kortet. Men du nekas att handla på faktura tack vare anmärkningarna, vilket är ganska logiskt.

Finns det någon med anmärkning som lyckats använda kortet?

Senast ändrad:
Men då har vi nog svaret.
Har man anmärkning som jag då får du ansöka om kortet, du får också kortet. Men du nekas att handla på faktura tack vare anmärkningarna, vilket är ganska logiskt.

Finns det någon med anmärkning som lyckats använda kortet?

Jag kan använda kortet som ett vanligt kreditkort, trots mina två anmärkningar.

A men fan.
Kan dock vara för att jag hade en obetalad faktura hos inkasso hos dom, hamnade på inkasso igår.
Så kanske det som spökade?
Ralle var använde du kortet?

A men fan.
Kan dock vara för att jag hade en obetalad faktura hos inkasso hos dom, hamnade på inkasso igår.
Så kanske det som spökade?
Ralle var använde du kortet?

Då är det konstigt att du ens fick kortet beviljat

Ännu konstigare att varesej UC eller Creditsafe tagits.
Men visst det kanske kommer.

Inte konstigt alls, du har anmärkning plus obetald räkning hos dem som gått till inkasso, och det är den infon dem gått på till en början, så det finns ingen anledning att för dem ta en kreditupplysning då du failat i deras första koll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp