Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Inte konstigt alls, du har anmärkning plus obetald räkning hos dem som gått till inkasso, och det är den infon dem gått på till en början, så det finns ingen anledning att för dem ta en kreditupplysning då du failat i deras första koll.

Jag tänkte först på det.
MEN det verkar ändå inte stämma för att dels så hade inte den här skulden (99 kr) förfallit och sen så är det ju andra i tråden som har fått kortet med anmärkning?
Om det det en förutsättning att inte ha anmärkning då hade ju inte vissa här fått handla med kortet eller ens fått kortet.

PS: Dessutom så är den skulden till dom för Sydsvenskan premium, det funkade att handla det med Klarna (faktura) så då är jag ju inte spärrad?

Jag tänkte först på det.
MEN det verkar ändå inte stämma för att dels så hade inte den här skulden (99 kr) förfallit och sen så är det ju andra i tråden som har fått kortet med anmärkning?
Om det det en förutsättning att inte ha anmärkning då hade ju inte vissa här fått handla med kortet eller ens fått kortet.

PS: Dessutom så är den skulden till dom för Sydsvenskan premium, det funkade att handla det med Klarna (faktura) så då är jag ju inte spärrad?

Har du kunnat handla mot Klarna konto/faktura tidigare med samma förutsättningar?

Ja det är ju det fakturan till Klarna var för - Sydsvenskan Premium. Kostar typ 100 spänn i månaden och sen får jag faktura slutet på månaden.
Har även samma prenumeration på en annan lokaltidning som jag också betalar via Klarna.
Därför det är så jävla skumt.
Om jag nu vore spärrad så hade inte denna prenumerationen gått igenom (som jag började köra för 3 månader sedan)

Jag har som sagt inte kunnat ansöka ännu.
Men nu när ja loggar in på min klarna står de "köputrymme är tillfälligt nere, kom strax tillbaka."
Kan de vara på g. Eller är de fler som har sitt nere? :)

Jag har som sagt inte kunnat ansöka ännu.
Men nu när ja loggar in på min klarna står de "köputrymme är tillfälligt nere, kom strax tillbaka."
Kan de vara på g. Eller är de fler som har sitt nere? :)

Var i appen står det?
Mitt tips är att logga in via webben där hade man lite mer information och bland annat där kan man testköpa.

Lea31 - Förvisso men när du betalar på Forex med kort så tror jag ändå det räknas som "kortköp". Däremot förlorar man säkert mycket pengar på det då dom tar ut ganska stora avgifter och man får en kass kurs.

Var i appen står det?
Mitt tips är att logga in via webben där hade man lite mer information och bland annat där kan man testköpa.

Lea31 - Förvisso men när du betalar på Forex med kort så tror jag ändå det räknas som "kortköp". Däremot förlorar man säkert mycket pengar på det då dom tar ut ganska stora avgifter och man får en kass kurs.

Nej, de står små skyltar att de räknas som kontantuttag, hade exempelvis spärr för kontantuttag på mitt eurocard förut vilket gjorde att det blev nekat där ex. 110% säker i detta.

Nej, de står små skyltar att de räknas som kontantuttag, hade exempelvis spärr för kontantuttag på mitt eurocard förut vilket gjorde att det blev nekat där ex. 110% säker i detta.

upload_2018-7-6_22-21-21.png
upload_2018-7-6_22-21-21.jpeg

Hur är det med alla dessa "arabbutiker" som växlar valutor sjukt billigt, är det samma i dom?
Finns typ 50 stycken här nere i Skeeeåne...

A men fan.
Kan dock vara för att jag hade en obetalad faktura hos inkasso hos dom, hamnade på inkasso igår.
Så kanske det som spökade?
Ralle var använde du kortet?

Jag har använt kortet på en engelsk hemsida och hos ett resebolag. Vet inte varför det inte fungerar för dig. Kortet är ju mer eller mindre meningslöst utan krediten.

Jag ansökte om mitt kort i början av förra veckan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp