Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Testat nu på hemsidan, så ni som vill göra detta testköp och inte kan göra det i appen ni kan göra det online. Jag hade köpgräns på 144.000 kr.

Bilagor

• Klarna 2.jpg
    Klarna 2.jpg
    74.7 KB · Visningar: 599
Så. Då är egentligen sista frågan. Med Betalo ( och Payson ) spärrad. Hur fan omvandlar man dessa 144.000 så att man antingen kan betala räkningar eller få pengarna till sitt konto?

Kan jag exempelvis köpa något sjukt dyrt i en butik - komma tillbaka och ångra mig? Kan jag få pengarna till ett annat konto då?

Så. Då är egentligen sista frågan. Med Betalo ( och Payson ) spärrad. Hur fan omvandlar man dessa 144.000 så att man antingen kan betala räkningar eller få pengarna till sitt konto?

Kan jag exempelvis köpa något sjukt dyrt i en butik - komma tillbaka och ångra mig? Kan jag få pengarna till ett annat konto då?

Det SKA man inte få göra, penningtvättslagen eller nåt liknande, att pengarna ska åter på samma kort som det kom ifrån, men jag har då fått tillbaka pengar på andra kort än jag gjort köpet med vid fler än ett tillfälle.

Paypal

Kan jag i och för sig förstå och dessutom hade det nog blivit aningen omständigt också jag menar det finns inte mycket saker som kostar dom summorna :D

Känns dock som att jag får hitta en lösning snart innan dom spärrar denna funktion alternativt inför UC på den!

Om jag använder Paypal-metoden, då registrerar jag min sambos konto där eller? Mitt eget?
Hur gör jag sedan för att använda mitt klarnakort för att få stålarna till Paypal och ska man använda hela summan på en gång tycker ni?

Inte det heller gick, efter att ha testat allt ifrån Paypal till Betalo och nu avslutningsvis en juicemaskin (!) ifrån NetOnet ger jag fan upp.

Köpet nekat! Att ditt kort blivit nekat kan bero på att:
du angivit ett felaktigt kortnummer
du angivit felaktigt datum
CVC2-koden är inte korrekt
täckning på kortet för ditt köp saknas
kortet är inte ett VISA- eller Mastercardkort utfärdat i Sverige

Har appen, kortet har skapats, enligt "test" har jag utrymme på 135.000 men ingenting funkar.

Var du sen med nån räkning till klarna? Kan de va därför de nekas?
Själv har ja inte ens fått så ja kan ansöka om kortet ännu så de va en ren gissning om varför de avslås.

Inte det heller gick, efter att ha testat allt ifrån Paypal till Betalo och nu avslutningsvis en juicemaskin (!) ifrån NetOnet ger jag fan upp.

Köpet nekat! Att ditt kort blivit nekat kan bero på att:
du angivit ett felaktigt kortnummer
du angivit felaktigt datum
CVC2-koden är inte korrekt
täckning på kortet för ditt köp saknas
kortet är inte ett VISA- eller Mastercardkort utfärdat i Sverige

Har appen, kortet har skapats, enligt "test" har jag utrymme på 135.000 men ingenting funkar.

Vad har du valt för betalsätt i appen?
Kopplat bankkonto eller månadsfaktura?

Mvh //Jonas

Är ju intressant med ett kort där man inte vet om det kommer funka eller inte i förväg.
Först går det bra att shoppa begagnad bil för 100k, för att sedan bli nekad att betala 10 kr till parkering för samma bil

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp