Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

För att det verkar funka för alla andra?

Citera gärna ett inlägg så man vet vilket du svarar på. Tack.

Det här är något människor aktivt har meddelat Klarna om de senaste dagarna. Det tar ett tag att åtgärda, det förstår du väl själv?

Uppenbarligen så från och med idag hamnar Payson-utdrag som "betalas" då du inte är den enda i tråden där betalning övergått från del till direkt.

Hej

Jag tog ut 20 000kr via Payson och hos Klarna kunde jag sen välja olika betalningsalternativ. Allting såg bra ut tills för några timmar sen då den blivit ändrad till 'Betalas' och inga alternativ dyker upp. Har försökt nå kundservice och fråga vad det beror på, men inget svar ännu. Hur ser det ut för er som också tagit ut via Payson?

Du har antagligen drabbats av denna punkt i deras villkor: Vi reserverar oss rätten att neka användande av Månadsfaktura som betalmedel på grund av sakliga skäl, exempelvis vid försämring av din ekonomiska situation eller om vi misstänker obehörig eller bedräglig användning.

Du har antagligen drabbats av denna punkt i deras villkor: Vi reserverar oss rätten att neka användande av Månadsfaktura som betalmedel på grund av sakliga skäl, exempelvis vid försämring av din ekonomiska situation eller om vi misstänker obehörig eller bedräglig användning.

Nej. Jag har varit kund hos Klarna i flera år. Klarna ger dig aldrig delbetalning och ändrar det till betalas under senare tidpunkt. I det här fallet har det skett. Mina tidigare inlägg är de rimligaste förklaringarna på det.

Det du hänvisar till är att Klarna kan neka månadsfaktura vid det faktiska köpet, inte i efterhand.

jag har satt in på mitt paysonkonto via klarna men nu har payson överföringen till mitt bankkonto blivit nekad, så nu ligger pengarna på paysonkontot och jag kan inte föra över dom. Någon som vet vad det beror på? Överföringen godkändes först och sen blev den nekad? I klarnas app ser allt ok ut och det ligger en faktura där på beloppet jag förde över. Paysons kundtjänst har stängt

jag har satt in på mitt paysonkonto via klarna men nu har payson överföringen till mitt bankkonto blivit nekad, så nu ligger pengarna på paysonkontot och jag kan inte föra över dom. Någon som vet vad det beror på? Överföringen godkändes först och sen blev den nekad? I klarnas app ser allt ok ut och det ligger en faktura där på beloppet jag förde över. Paysons kundtjänst har stängt

Kanske för att Klarna har blivit meddelad om vad ni håller på med.

Det hände mig med. Var bara tvungen att verifiera identitet etc och fick som svar att pengarna skulle nå mitt bankkonto imorgon.

Nej. Jag har varit kund hos Klarna i flera år. Klarna ger dig aldrig delbetalning och ändrar det till betalas under senare tidpunkt. I det här fallet har det skett. Mina tidigare inlägg är de rimligaste förklaringarna på det.

Det du hänvisar till är att Klarna kan neka månadsfaktura vid det faktiska köpet, inte i efterhand.

Om dem misstänker bedrägeri är det väl klart dem kan göra så i efterhand? Jag har aldrig handlat för dem summorna och skaffar jag plötsligt deras kort och tar ut 20 000kr fattar jag att det ser misstänkt ut. Får invänta deras svar helt enkelt.

Ligger pengarna på Payson redan så har det inget att göra med Klarna

Om dem misstänker bedrägeri är det väl klart dem kan göra så i efterhand? Jag har aldrig handlat för dem summorna och skaffar jag plötsligt deras kort och tar ut 20 000kr fattar jag att det ser misstänkt ut. Får invänta deras svar helt enkelt.
Vadå invänta deras svar?
Dom finns på chatten 24 timmar om dygnet.

Hur är det bedrägeri?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp