- Meddelanden
- 46
- Mottagna reaktioner
- 53
- Poäng
- 157
Jag har ett paypal-konto som jag har kopplat Klarna-kortet till. Hur får jag pengarna från Klarna-kortet till mitt Paypal-konto?
För att det ska funka måste du ha två Paypal konton, varav det ena har ditt bankkonto angivet. Flödet är enligt följande:
Klarnakortet -> Paypal 1 (med Klarnakortet registrerat) -> Paypal 2 (med bankkonto registrerat) -> Bankkonto
Du gör helt enkelt som så att du loggar in på första paypal-kontot (Paypal 1) och väljer "Överföra". Där anger du mailadressen till andra paypal-kontot (Paypal 2) och vilken summa. Pengar dras då från Klarnakortet till Paypal 2. Du loggar sedan in på Paypal 2 och väljer "Överför till bankkonto".
Edit:
När man reflekterar över det kan det dock vara en bra idé att dela upp vald totalsumma att föra över så det dels inte är för stort belopp direkt eller att summorna är identiska vid varje överföring då detta ev. kan få Paypals (eller Klarnas) system att slå larm av olika skäl.
Det kan även vara en god idé att logga in på de olika Paypal-kontona via olika enheter, t.ex Paypal 1 via dator och Paypal 2 via mobilen (inte wifi).