Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Har aldrig stått att vid testköp görs en upplysning. Nu står det att det kan tas en upplysning. Synd! För nu känns det mer som rysk roulette om man ska använda kortet utan att först kolla kreditutrymmet. Men man kan i a f hoppas att de tar en creditsafe, men det står inget om det. Och gissar att det inte är lönt att fråga kundtjänst för då kommer man att få olika svar.

Har aldrig stått att vid testköp görs en upplysning. Nu står det att det kan tas en upplysning. Synd! För nu känns det mer som rysk roulette om man ska använda kortet utan att först kolla kreditutrymmet. Men man kan i a f hoppas att de tar en creditsafe, men det står inget om det. Och gissar att det inte är lönt att fråga kundtjänst för då kommer man att få olika svar.
De har fan blivit rysk roulett med alla långivare. Så oförutsägbara så de sjukt!

Klarna tar väl Creditsafe? Aldrig varit med om att de tagit något.
Det var väl ngn som hade fått en full uc vid ansökan vill jag minnas. Oavsett så har jag tyckt att det var smidigt att kunna kolla sitt utrymme innan kortet används och även bara på skoj för att kunna se hur månadsbetalningarna påverkar kreditutrymmet, men det känns inte så kul nu längre. Mig har Klarna bara tagit creditsafe på än så länge. En tidsfråga innan de går över till Uc

De har fan blivit rysk roulett med alla långivare. Så oförutsägbara så de sjukt!
Japp, sluta låna är det bästa man kan göra för sin ekonomi!

Problemet är väl att Klarnas låneutrymme är ett skämt? Ena dagen kan det vara 25.000 och nästa dag ha sjunkit till några tusen. Utan att något köp har gjorts. Det är inkonsekvent och fullständigt ologiskt. Precis som Klarna i övrigt.

Det var väl ngn som hade fått en full uc vid ansökan vill jag minnas. Oavsett så har jag tyckt att det var smidigt att kunna kolla sitt utrymme innan kortet används och även bara på skoj för att kunna se hur månadsbetalningarna påverkar kreditutrymmet, men det känns inte så kul nu längre. Mig har Klarna bara tagit creditsafe på än så länge. En tidsfråga innan de går över till Uc

Japp, sluta låna är det bästa man kan göra för sin ekonomi!

Folk har skrivit att det inte går längre att föra över pengar till sitt konto via paysafe, payson, skrill, neteller etc.
Har det funkar för någon på sistonw? Hur ska man annara göra för att få över pengarna till bankkontot? Jag testade med neteller men det funkade inte.
Tacksam för all hjälp

Jag gjorde det senast 15 december med skrill. Först nekades det och jag fick något meddelande att köpet strider mot deras villkor osv. Men sen gjorde jag ett nytt kort och då gick det igenom. Men kan inte svara på om de tagit bort den möjligheten sen dess. Skulle också gärna veta. Vill inte testa själv just nu för är inte i akut behov men vore bra att veta om det skulle uppstå en sån situation.

Jag har innan satt in pengar på skrill/neteller och revolut det har fungerat felfritt varje gång innan nu går det inte för mig iallafall på någon av de.

Jag var tvungen att testa själv och mycket riktigt funkar det inte längre. Får upp detta felmeddelande. Jag fick upp exakt samma när jag senast lyckades med ett köp till skrill den 15 december men kryssade rutan, klippte kortet, gjorde ett nytt och då gick det igenom som vanligt. Men jag kanske hade tur, de höll på att blockera sättet men de hade inte fått till en total block ännu men det har de nu? För nu fick jag inte det att funka och jag lyckades även bli temp.banned på skrill på köpet...

Bilagor

• Screenshot_20210112-065514_Klarna.jpg
    Screenshot_20210112-065514_Klarna.jpg
    188.9 KB · Visningar: 164
Jag var tvungen att testa själv och mycket riktigt funkar det inte längre. Får upp detta felmeddelande. Jag fick upp exakt samma när jag senast lyckades med ett köp till skrill den 15 december men kryssade rutan, klippte kortet, gjorde ett nytt och då gick det igenom som vanligt. Men jag kanske hade tur, de höll på att blockera sättet men de hade inte fått till en total block ännu men det har de nu? För nu fick jag inte det att funka och jag lyckades även bli temp.banned på skrill på köpet...
Yes samma och också temporärt bannad på skrill.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp