Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Se:

Bilagor

• Klarna.jpg
    Klarna.jpg
    121.8 KB · Visningar: 412
FYI.
Enligt Klarna (vilket bör tas med en nypa salt efter hur inkompetent deras kundtjänst är) så tar dom UC-upplysning slumpmässigt oberoende av summa,belopp,aktör.
Enligt denna Jennifer så togs UC på mig efter en kaffe på Espresso house igår (18:)

Jag hade egentligen varit mer förbannad om jag inte fått nyttja kortet men efter att ha använt det för 200K som förhoppningsvis inte reggas hos UC mer en en förfrågning så var det värt det.

FYI.
Enligt Klarna (vilket bör tas med en nypa salt efter hur inkompetent deras kundtjänst är) så tar dom UC-upplysning slumpmässigt oberoende av summa,belopp,aktör.
Enligt denna Jennifer så togs UC på mig efter en kaffe på Espresso house igår (18:)

Jag hade egentligen varit mer förbannad om jag inte fått nyttja kortet men efter att ha använt det för 200K som förhoppningsvis inte reggas hos UC mer en en förfrågning så var det värt det.

Aldrig någonsin hört om något liknande. Så hur många synliga UCs ska de ta per år?? Vem vill ha ett sådant kort när UC-betyg är så viktigt.
Det här måste just vara ett skämt. När en Bank ska ta kreditupplysning via UC brukar man behöva godkänna det via Bank-ID, och de gör det endast en gång. Men Klarna ska alltså köra lite vilda västern och leka sheriff:cool:

Som det framgår av min printscreen så togs det.
Mitt tips till er som använder kortet - lägg en spärr på UC i 14 dagar.

Enligt Klarna togs UC:n av "misstag"...

Som det framgår av min printscreen så togs det.
Mitt tips till er som använder kortet - lägg en spärr på UC i 14 dagar.

Enligt Klarna togs UC:n av "misstag"...
Men om den togs av "misstag" så får de väl ta bort den, det har jag läst om i andra fall att felaktig UC tagits bort

Är det på något sätt villkorat att ens bankkonto finns kopplat till Klarna för att kunna ha möjligheten att ansöka om deras kort? Kunde tidigare ansöka om kortet (tekniskt fel gjorde att min ansökan inte gick igenom, väntar på svar från deras inkompetenta kundtjänst). Provade då att koppla bort mitt bankkonto samt ominstallera appen för att se om det blev någon skillnad. Möjligheten att ansöka om kortet fanns då inte kvar. Provade att koppla på mitt bankkonto igen och helt plötsligt kunde jag ansöka om kortet igen (tekniskt fel igen dock...) Den här tjänsten är så jävla beta att den aldrig borde ha släppts under de rådande förutsättningarna...

FYI.

Herrej*vlar. Får det verkligen gå till så? Tur jag inte använt kortet med än en gång för en månad sedan (ingen upplysning än tack och lov)
Det är verkligen inget kort jag kan tänka mig använda, eller framförallt inte rekommendera till någon..

Nä, när mitt case med klarna är avklarat så är jag klar med klarna :D

Undrar om det går att betala hos kfm med kortet. Inte sett någon försöka på mitt kontor i alla fall

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp