Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Då kan vi alltså konstatera att de tar UC när man successivt kommer upp i ett högt kreditutnyttjande och även tar UC om man gör ett högt kreditutnyttjande.

Det är intressant med den förstnämnda att de tar UC EFTER att man kommit upp till ett högt belopp.. Vad är poängen med en UC då? ^^
De kan ta uc precis när som helst. Även om du skulle testa ett köp. Det mest oseriösa jag nånsin varit med om

De kan ta uc precis när som helst. Även om du skulle testa ett köp. Det mest oseriösa jag nånsin varit med om

Ja, men det gör de inte. Det har jag inte varit med om själv eller hört tals om i tråden. Det sker endast hittills vid ansökning, successiv förbrukning av hög kredit och direkt-förbrukning av hög kredit.

Men jag håller med. Helt oseriöst och onödigt. Likadant som att ett kredtikortsföretag skulle ta kontinuerliga upplysningar till en redan beviljad kredit. Det sker inte.

Senast ändrad:
Borde man inte få frysa sin faktura hos Klarna tills att dom löst problemet med att man inte kan välja delbetalning?
Deras kundservice skrev nyss i chatten att dom har ett tekniskt fel som gör att vissa inte kan välja delbetalning men att dom jobbar på att fixa det.
Då ska man väl få frysa den tills att det funkar? Min faktura på typ 21.900kr förfaller om 8 dagar liksom

Borde man inte få frysa sin faktura hos Klarna tills att dom löst problemet med att man inte kan välja delbetalning?
Deras kundservice skrev nyss i chatten att dom har ett tekniskt fel som gör att vissa inte kan välja delbetalning men att dom jobbar på att fixa det.
Då ska man väl få frysa den tills att det funkar? Min faktura på typ 21.900kr förfaller om 8 dagar liksom
Kan du inte be dem flytta fram förfallodagen det kan man göra upp till 30 dagar, så kan du gå in och dela upp den längre fram. Du kan flytta fram förfallodagen flera gånger upp till 30 dagar. När det nu är tekniskt fel ska du väl inte behöva betala extra för att flytta fram förfallodagen. Hör med dem om du tycker det är en bra idé.

är det någon som vet om det går att tanka på bensinstationer med detta kort?

Okej! Står det något i belopp-spalten på din registrerade förfrågan i UC eller står det bara Klarna i "frågeställare"-fältet och sedan tomt i belopp?

På mig är det så.

Då kan vi alltså konstatera att de tar UC när man successivt kommer upp i ett högt kreditutnyttjande och även tar UC om man gör ett högt kreditutnyttjande.

Det är intressant med den förstnämnda att de tar UC EFTER att man kommit upp till ett högt belopp.. Vad är poängen med en UC då? ^^

På ganska exakt 170.000 på mig.
Märkligt då min limit enligt dom var 180K.

Det står bara Klarna. Det är dock full UC men inget belopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp