Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Alltså jag kan göra allt det också verkar det som, köpt TV idag och Celsius exempelvis. MEN jag kan inte få pengarna på kortet till att bli just pengar eller kontatner. Det är problemet, vill kunna betala räkningar eller betala skurkar..

Jag förstår ditt problem, Terry. Och förhoppningsvis så kommer Klarna ändra villkoren för kortet. För så länge kunderna betalar sina fakturor, så ska väl Klarna strunta i hur du använder kortet.

Annars tyckte jag tipset du fick om att använda kortet på olika pizzerior eller kiosker som ett bra sätt att få fram kontanter. Finns ju säkert hundratals såna ställen i Malmö/Lund/Landskrona/Hbg.

Men det har inte slutat fungera av okänd anledning. Så länge jag har stort köputrymme, så känner jag mig säker på att kortet kommer fungera för mina ändamål. Jag har runt 100 000 kr i köputrymme enligt Klarna. Och så mycket pengar kommer jag aldrig behöva handla för på kredit. Men för köp upp till kanske 20 000 kr, så känner jag med bekväm med att Klarnas kreditkort kommer fungera.

Jag gillar än så länge Klarnas ”nytänk”. Men som sagt så är tjänsten ny. Och det finns säkert saker de kan förbättra.

Det har det visst gjort. Inte för dig kanske men det har ingen relevans. Slutar det fungera för andra och Klarnas kundservice inte kan fixa det är det ett opålitligt kort. Ring till vilken bank som helst om du har problem med deras kort och de ger dig ett svar på direkten.

Vad har din limit med Klarnas pålitlighet att göra? Jag har en limit på över 100K och kan inte göra ett köp för 14:-. Det måste vara det du menar när du säger att du känner dig bekväm med kortet så länge du har hög limit..

Inget nytänk..

Jaha, nej det stämmer inte. Alla som accepterar VISA ska ta emot kortet. Klarna samarbetar inte med alla som är anslutna till VISA. Men du hörde det från deras kundsupport så jag är inte förvånad över att jag vet mer än de.
Inte lätt när deras egna experter har fel.... sorgligt.

Så det ska alltså funka som betalning när man tankar på en obemannad bensinstation då t.ex. ?

Jag har knäckt nöten mina vänner!!!!!!!!!!!!
Men eftersom folk kontaktar Klarna med det så får vi ta det på meddelande har ett klockrent sätt att omvandla Klarnakortet - pengar oerhört lätt och smidigt.
Skicka PM ni som vill veta så kopierar jag.
Kommer ta er 2 minuter :D

Kan någon ge en hänvisning till text som talar om vad räntan är när man delbetalar månadsfakturan.

"När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr."

Vad jag kunnat läsa av från villkorten så är det inte säkert att man kan delbetala köpen, Man "kan" kommas att erbjudas att delbetala. Jag vågar inte använda kortet mer förrän jag ser om jag verkligen kan delbetala mina köp.

"När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr."

Vad jag kunnat läsa av från villkorten så är det inte säkert att man kan delbetala köpen, Man "kan" kommas att erbjudas att delbetala. Jag vågar inte använda kortet mer förrän jag ser om jag verkligen kan delbetala mina köp.
Fast är inte det texten från Klarnas vanliga/gamla 14 dagarsfaktura. Det är väl inte säkert att samma villkor gäller för månadsfaktura som används för Kortet.

Vi får helt enkelt vänta, den första fakturan kommer att dimpa ner hos någon av användarna här ju.

Ny här men har följt den här evighetslånga tråden. Hur fan skickar man PM? Haha :)

Jag har knäckt nöten mina vänner!!!!!!!!!!!!
Men eftersom folk kontaktar Klarna med det så får vi ta det på meddelande har ett klockrent sätt att omvandla Klarnakortet - pengar oerhört lätt och smidigt.
Skicka PM ni som vill veta så kopierar jag.
Kommer ta er 2 minuter :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp