Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Om du syftar på anslutet bankkonto så kan det faktiskt stämma :D Tog nämligen bort anslutningen förut, inte tänkte på det men det kan eventuellt ha påverkat kanske. Har lagt till det igen och inväntar godkännande från min bank. Återkommer om hur det slutar.

Har du lyckats använda kortet än? Rörig tråd nämligen :D

Tror ni man kan köpa resa på Ving/Apollo?

Min bror ska ut på en resa 3 veckor med familjen och om jag betalar hans resa så kanske han kan swisha mig.

Det funkade alldeles utmärkt på Apollo för mig.

Är det bara för mig som kortet fungerar ”som det ska”? Har använt kortet på Espressohouse, köpt resa, och använt det på ett par sidor på nätet. Har även hyrt bil, och då reserverade Hertz 600 Euro i deposition. Det fungerade utan problem.
Jag har ”stort köputrymme”.

Så för mig fungerar kortet som det ska. Så länge det står att jag har ”stort köputrymme”, så vågar jag nog lita på att det fungerar.

Är det bara för mig som kortet fungerar ”som det ska”? Har använt kortet på Espressohouse, köpt resa, och använt det på ett par sidor på nätet. Har även hyrt bil, och då reserverade Hertz 600 Euro i deposition. Det fungerade utan problem.

Så för mig fungerar kortet som det ska. Så länge det står att jag har ”stort köputrymme”, så vågar jag nog lita på att det fungerar.

Alltså jag kan göra allt det också verkar det som, köpt TV idag och Celsius exempelvis. MEN jag kan inte få pengarna på kortet till att bli just pengar eller kontatner. Det är problemet, vill kunna betala räkningar eller betala skurkar..

Kortet är självklart inte att lita på om det slutar att fungera av ingen känd anledning och kundservice inte kan hjälpa dig? Det är väl det värsta jag har hört.

Alltså jag kan göra allt det också verkar det som, köpt TV idag och Celsius exempelvis. MEN jag kan inte få pengarna på kortet till att bli just pengar eller kontatner. Det är problemet, vill kunna betala räkningar eller betala skurkar..

Men det är ju en smart idé att göra så som du gjort med tvn.. så höll jag med på ett tag för några årsen ,köpte prylar nytt på kredit och sen sålde för några tusen lappar billigare via blocket , det är ju inte lönsamt för fem öre egentligen men måste man ha pengar så måste man !
Edit ; jag kan fortfarande inte ansöka om det här jäkla kortet, irriterande !!

Anslutna var nog fel begrepp, samarbetar med skulle det stå.

Jaha, nej det stämmer inte. Alla som accepterar VISA ska ta emot kortet. Klarna samarbetar inte med alla som är anslutna till VISA. Men du hörde det från deras kundsupport så jag är inte förvånad över att jag vet mer än de.

Kortet är självklart inte att lita på om det slutar att fungera av ingen känd anledning och kundservice inte kan hjälpa dig? Det är väl det värsta jag har hört.

Men det har inte slutat fungera av okänd anledning. Så länge jag har stort köputrymme, så känner jag mig säker på att kortet kommer fungera för mina ändamål. Jag har runt 100 000 kr i köputrymme enligt Klarna. Och så mycket pengar kommer jag aldrig behöva handla för på kredit. Men för köp upp till kanske 20 000 kr, så känner jag med bekväm med att Klarnas kreditkort kommer fungera.

Jag gillar än så länge Klarnas ”nytänk”. Men som sagt så är tjänsten ny. Och det finns säkert saker de kan förbättra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp