Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Hej,
Tänkte kolla hur det gick med att överföra pengar från Klarna kortet till Skrill
Gick överföringen igenom?
Fick du några problem med Klarna? alltså att kortet blev spärrat eller att du blev tvungen till att återbetala allt på en gång?
Berätta mer :)

som jag skrev så kunde jag överföra ca 30000 till skrill .

Nej inget kort spärrat

Kan alla/de flesta ansöka om klarna kortet nu via appen? Jag fick upp möjligheten att ansöka för nån månad sen...

Jag är inte ute efter att ansöka om kortet, men såvitt jag vet så har jag aldrig haft någon möjlighet att att ansöka om kortet, varken i appen eller på webben. Jag har bara varit nyfiken efter att ha följt diskussionen här på forumet.

Funderar på att söka det här kortet men undrade över om och i så fall vilken upplysning Klarna kommer att ta så därför ställde jag frågan i chatten:

Hej, jag funderar på att söka Klarna kortet och undrar om det kommer att tas en kreditupplysning i samband med ansökan och om ja hos vilket Bolag? Jag har Klarnakonto i dagsläget men inte kortet.
15:13
Skickar
d97e20fcd2029fd9b70e2c210ef22635.svg

Hej! Jag återkommer med ett svar snart.
Ja det stämmer, vet inte vilken bolag det kommer vara.
Detta kommer endast synas hos oss på klarna och detta påverkar inte dig i framtiden.
15:16
Skickar
ok så ni tar inte en full upplysning hos Uc som syns utåt?
15:15
Skickar
d97e20fcd2029fd9b70e2c210ef22635.svg

Vi tar en full men det syns inte någonstans än klarna

Så de tar en full men ändå inte o_O Och de vet inte hos vilket bolag... kan det vara Bisnode då?
Ni som sökte kortet, vilken upplysning togs det på er?

Dom tar en Creditsafe - I ett senare skede på vissa (mig tex) en UC.
Vill du vara 1000% på att inte åka på full UC så undvik.

Va?? Tog de en full UC på dig som syns för alla??

Katastrof, de skriver ju på två ställen att de tar full uc som INTE syns för ngn annan!

Terry var (speciellt fall) för Klarna . Han får berätta själv. Jag har Klarna sedan länge, senast i förra veckan tog de en extra creditsafe på mig. Normalt är det creditsafe som gäller.

Terry var (speciellt fall) för Klarna . Han får berätta själv. Jag har Klarna sedan länge, senast i förra veckan tog de en extra creditsafe på mig. Normalt är det creditsafe som gäller.

Det jag reagerar på är varför svarar Klarnas kundtjänst med: "vet inte vilken bolag det kommer vara" på min fråga var de kommer inhämta en kreditupplysning. Jag tolkade det som att det kan vara Creditsafe men det kan lika gärna vara Uc.

Speciellt och speciellt. Hade ju fått creditsafe på mig men anledningen till varför man tog UC var för att jag frågade varför mitt kort var spärrat och då gjorde dom en UC på mig för att kolla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp