Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Jag har köpt två stycken paygoo kort tidigare men det känns lite osäkert att testa att ladda dom nu med tanke på att Klarna verkar stoppa alla andra sätt ... Hur gör man när man laddar kortet? Behöver man kvitto från när man köpte det eller räcker att lämna fram kortet?
Fattar inte, om kortet nekas då? Skulle aldrig våga gå fram o betala med klarna kortet. Man vet aldrig om det funkar eller ej

För att det ska funka måste du ha två Paypal konton, varav det ena har ditt bankkonto angivet. Flödet är enligt följande:

Klarnakortet -> Paypal 1 (med Klarnakortet registrerat) -> Paypal 2 (med bankkonto registrerat) -> Bankkonto

Du gör helt enkelt som så att du loggar in på första paypal-kontot (Paypal 1) och väljer "Överföra". Där anger du mailadressen till andra paypal-kontot (Paypal 2) och vilken summa. Pengar dras då från Klarnakortet till Paypal 2. Du loggar sedan in på Paypal 2 och väljer "Överför till bankkonto".

Edit:
När man reflekterar över det kan det dock vara en bra idé att dela upp vald totalsumma att föra över så det dels inte är för stort belopp direkt eller att summorna är identiska vid varje överföring då detta ev. kan få Paypals (eller Klarnas) system att slå larm av olika skäl.

Det kan även vara en god idé att logga in på de olika Paypal-kontona via olika enheter, t.ex Paypal 1 via dator och Paypal 2 via mobilen (inte wifi).
Här har du!

Är det någon mer som har stort köputrymme kvar men som inte längre kan göra ett testköp utan att det kommer upp en ”varning” om att kreditupplysning kommer att tas? Jag har alltid kunnat göra ett testköp innan och på andra försökte fått den... är rädd att de tar en UC om jag använder kortet och stycke då stoppar mig pga dåligt uc betyg...

Fundersam 1: exakt så är det för mig också då jag tidigare kunnat kollat köputrymmet utan "varning" om testköp! Vill inte göra testköp och riskera en UC...

Har du utnyttjat mkt av ditt utrymme om jag får fråga?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp