Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna rapporterar nu in till UC.

Sätter du betalning typ den 10e varje månad (och naturligtvis inte har några pengar på kontot som kan dras)

så undviker du inkasso. Det bara fylls på månad efter månad. Gjort så hur länge som helst.
Det har fungerat för mig i 3 månader, men nu kom kravbrevet hem samt ett telefonsamtal från klarna.

Hej alla, släppte min klarna till inkasso för över 1,5 år sen. Då hade de sileo som inkasso. Har en bra avbetalningsplan och är väldigt nöjd med upplägget. Men frågan är kan dem skicka missbrukad kredit efter 1,5 hos inkasso till UC? Asså klarna då. Tack för er tid

Fick bekräftat från kundtjänst att ärenden som nu går till inkasso genererar en missbruk kredit hos UC. Om det sedan stämmer låter jag vara osagt.

Fick bekräftat från kundtjänst att ärenden som nu går till inkasso genererar en missbruk kredit hos UC. Om det sedan stämmer låter jag vara osagt.
Måste vara hela delbetalningskonton/engagemang och inte någon enstaka månadsavisering/köp.

De flaggar för det på deras hemsida i alla fall:

Bra att veta: Om en betalning är försenad kommer du inte att kunna fortsätta använda Klarna förrän du har betalat din skuld. Sena betalningar kan även rapporteras till kreditupplysningsföretag.

Chatt med Klarnas kundtjänst:

”Hej och tack för erat svar. Ni anmäler alltså missbrukad kredit till UC?”

”Det stämmer precis. För att kunna göra en säker kreditbedömning hämtar vi information från en extern kreditupplysningsbyrå. Detta görs när vi saknar information om dig eller behöver uppdatera den information vi redan har. Informationen behövs också för att kunna identifiera dig och säkerställa att varorna skickas till rätt person. Upplysningen vi hämtar påverkar inte din kreditvärdighet, och syns inte heller hos andra kreditgivare”

Vilka jäkla nötter…

”Det stämmer precis. För att kunna göra en säker kreditbedömning hämtar vi information från en extern kreditupplysningsbyrå. Detta görs när vi saknar information om dig eller behöver uppdatera den information vi redan har. Informationen behövs också för att kunna identifiera dig och säkerställa att varorna skickas till rätt person. Upplysningen vi hämtar påverkar inte din kreditvärdighet, och syns inte heller hos andra kreditgivare”

Vilka jäkla nötter…
Nötter ?
Det är väl inte konstigt att de gör så ?

Vilka jäkla nötter…

otroligt typiskt Klarna att svara på något helt annat än frågan man ställer :facejoy:

Jag lyssnar på en bok just nu som heter ”Girig-Sverige: så blev folkhemmet ett paradis för superrika” där dom bland annat tar upp Klarna, mycket intressant bok om alla banker, inkasso bolag osv.

utdrag från boken:

97676DE8-976E-4394-AA3A-A70411877A70.jpeg

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp