Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna rapporterar nu in till UC.

Inte konstigt? Jag förväntar mig att de åtminstone svarar på den fråga som är ställd. Det är inte mycket begärt.
Klarnas kundtjänst vet inte ett skit. När jag behövde hjälp 2-3 månader sedan fick jag förklara först hur deras system fungerade för att de sen skulle hjälpa mig.
Jag kunde mer än deras kundtjänst.

Samma var det några månader sedan. En månadsfaktura har tidigare hamnat hos inkasso och jag betalade av det direkt. Jag hade ett lås på min köputrymme och undrade vad det betydde. De från kundtjänsten förklarade att jag är spärrad och att jag inte kommer kunna handla med klarna på 5 år. 1-2 veckor efter när fakturan va betald kunde jag använda klarna som vanligt.

Men dem övriga krediterna som jag har tex ett kreditkort, dem kommer inte att sägas upp pga fått en anmärkning från klarna?
Svea ville spärra min kredit när jag fick misskött kredit så det är olika.

Han menar nog att du använder ordet fel men kan ha fel. Dock använder du ”dem” fel. Lite samma som de som missbrukar ordet ”utav” eller säger ”egna” när man ska säga ”egen” . Kallas bland annat ”Flashback slang”
När man ändå är inne på det spåret så är det många som skriver missbrukad kredit och nåt sånt finns inte, det heter misskött kredit och den andra anmärkningen man kan få heter missbrukat kontokort.

Men huvudsaken är att man fattar vad man menar, sen kan man välja om man vill vara petig med andras språkkunskaper eller inte.

Det har fungerat för mig i 3 månader, men nu kom kravbrevet hem samt ett telefonsamtal från klarna.
Att de även ringer efter att de skickat kravbrev, är det ngt nytt? De har aldrig ringt till mig, har varit sen med 3 fakturor ett antal gånger men alltid lyckats betala lägsta precis innan det skulle gått till inkasso.

Svea ville spärra min kredit när jag fick misskött kredit så det är olika.
Jag tror just Svea använder ”Kreditbevakning”, när det sker någon form av ändring (som är av vikt) så görs det automatiskt en upplysning som påvisar om vad som skett.

Jag tror just Svea använder ”Kreditbevakning”, när det sker någon form av ändring (som är av vikt) så görs det automatiskt en upplysning som påvisar om vad som skett.
Exakt, men jag pratade med dem när de hade spärrat krediten och de skulle ta upp det i kreditgruppen och eftersom jag inte hade misskött den krediten så tog de bort spärren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp