Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna rapporterar nu in till UC.

Ingen Klarna på min UC.

Du använder "dem" på ett orimligt sätt.
Vissa kan säga upp/spärra. Tror resurs bank gör så, får ngn anmärkning för vad som helst så spärras alla möjliga kort man har där.
Helt korrekt. Jag hade ett Netonnet kort som de spärrade när jag fick min misskötta kredit. Fick återbetala krediten som vanligt men den var alltid maxad.

Vad menar du med orimligt sätt?

har ett bn kort som jag tänkt stoppa in 25k på och ha som backup.
Risk att den spärras om klarna rapporterar missbrukad kredit?

att du använder ordet dem felaktigt bara

Fick brev hem idag, det står följande.
”En uppsägning av ditt kontoavtal kommer även registreras hos kreditupplysningsföretaget UC och kan komma att påverka din framtida kreditvärdighet”

som sagt, min skuld syns inte hos uc just nu så jag hoppas att detta är tomt hot?
Hur länge tar det innan Klarna skickar till inkasso?

Vad menar du med orimligt sätt?

har ett bn kort som jag tänkt stoppa in 25k på och ha som backup.
Risk att den spärras om klarna rapporterar missbrukad kredit?
Han menar nog att du använder ordet fel men kan ha fel. Dock använder du ”dem” fel. Lite samma som de som missbrukar ordet ”utav” eller säger ”egna” när man ska säga ”egen” . Kallas bland annat ”Flashback slang”

Oj, verkligen tack för informationen!
Får skärpa mig, antar att jag ska skriva ”dom”
Och det är antagligen inte korrekt heller?
”De” ska det kanske vara.
Hur som helst, då kanske det är dumt att jag betalar in 25k på bn kontot om jag tänkt att nyttja detta med risk att jag får en anmärkning av klarna?

Jag kommer bara till resurs som stänger krediter sådär.

Är väl efter 3 fakturor, om delbetalning har jag för mig. Månadsfaktura har jag hört skickas ganska snabbt.
Sätter du betalning typ den 10e varje månad (och naturligtvis inte har några pengar på kontot som kan dras)

så undviker du inkasso. Det bara fylls på månad efter månad. Gjort så hur länge som helst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp