Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna Inkasso

Jag undrar samma :
Klarna delbetalningskonto, vilken inkasso kan hamna?
Pratade idag med dom och fick höra att det är Alektum inkassobolaget.
Kan man betalningsanmärkning?
Det verkar att jag måste släppa det ..,
Skriv gärna om ngn har nyligen hamnat där

Jag undrar samma :
Klarna delbetalningskonto, vilken inkasso kan hamna?
Pratade idag med dom och fick höra att det är Alektum inkassobolaget.
Kan man betalningsanmärkning?
Det verkar att jag måste släppa det ..,
Skriv gärna om ngn har nyligen hamnat där
Jag kom till Alektum med min månadsfaktura från klarna i augusti. Du får ingen betalningsanmärkning. Om du kommer till Alektum och det inte går att ansöka om avbetalningsplan på deras hemsida så är det bara att ringa så ordnar dom det.

Jag kom till Alektum med min månadsfaktura från klarna i augusti. Du får ingen betalningsanmärkning. Om du kommer till Alektum och det inte går att ansöka om avbetalningsplan på deras hemsida så är det bara att ringa så ordnar dom det.
Tack för informationen.
Har försökt göra vad jag kan, men klarar inte längre att betala 3500kr till Klarna.
För jag fråga: hur stor skuld hade du och hur mycket kan du betala i månaden?

Tack för informationen.
Har försökt göra vad jag kan, men klarar inte längre att betala 3500kr till Klarna.
För jag fråga: hur stor skuld hade du och hur mycket kan du betala i månaden?
Jag hade en skuld på ca 24000 kr, fick en avbetalningsplan på 4500:- i 6 månader. Gick inte att förhandla lägre summa. Är du helt säker på att den kommer till alektum? Har du tur så går den vidare till legalis, mycket humanare avbetalningsplaner.

Går det på något sätt veta?
Har efter att ha läst här på forumet valt att låta min gå vidare till inkasso då folk skrivit att det går till Legalis som ger bra avbetalningsplaner, har inte betalat Novembers faktura.
Har en skuld på 46k där, nu blir jag skitnervös då jag inte kan betala typ 8,000 i månaden på den utan att allt annat hamnar hos KF, och får jag utmätning är ju alla andra skulder också körda.

Går det på något sätt veta?
Har efter att ha läst här på forumet valt att låta min gå vidare till inkasso då folk skrivit att det går till Legalis som ger bra avbetalningsplaner, har inte betalat Novembers faktura.
Har en skuld på 46k där, nu blir jag skitnervös då jag inte kan betala typ 8,000 i månaden på den utan att allt annat hamnar hos KF, och får jag utmätning är ju alla andra skulder också körda.
Är det månadsfakturan eller delbetalningen som gått vidare? Min delbetalningsfaktura gick vidare till legalis efter 3 mån. Senare gick min månadsfaktura vidare till Alektum men det bara efter 1 månad obetalt. Vet inte om det har nåt att göra vilket inkasso det blir??

Är det månadsfakturan eller delbetalningen som gått vidare? Min delbetalningsfaktura gick vidare till legalis efter 3 mån. Senare gick min månadsfaktura vidare till Alektum men det bara efter 1 månad obetalt. Vet inte om det har nåt att göra vilket inkasso det blir??

Månadsfaktura är väl den när man ska betala hela beloppet på en gång? Den har jag inte!
Har enbart "Klarna konto" med delbetalning per månad.

Prata med dem tidigare imorse och de sa i chatten att de använder alectum, när jag påpeka att jag hört legalis så sa hon ja vi använder dem med. Men som ni säger det verkar som de med delbetalning ochh högre summor hamnat hos legalis.

Jag kan för er som inte vet informera om att man utan problem kan få 1 månad per 12 månader betaöningsfri hoppades det var en gång per kalender år men icke det är 12 månads period. Bara säga till i chatten så läggs det in.

Vill veta om ni har fått betalningsanmärkning på delbetalningskonto och månadsfakturan( klarna kort)?

Mitt hamnade hos legalis. Nej, fick ingen anmärkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp