Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna, får inte handla efter inkasso

Jag menade "Kreditinstitut får inte diskriminera enligt svensk lag."
Vilken lag i det sammanhanget?
Du har rätt, företag kan välja vilka de säljer till så länge de inte bryter mot diskrimineringslagen och där gäller endast kön, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder som ogiltiga skäl att neka kunder.

Jag klagade på min spärr till Klarnas klagomålsavdelning. Resultat: spärren hävdes och jag har återigen förtroende att handla på Klarna konto om jag önskar.

Jag hade för några år sedan runt 8k hos klarnas inkassobolag och jag hade en sjysst betalplan. Efter det var betalat så var det som vanligt, har uppenbarligen minst 34k i gräns där.

Jag missade en faktura från Klarna i september 2015 som gick till inkasso, och verkar inte vara aktuell för att få handla på faktura igen. Nu vet jag inte om detta är ett så stort problem, men om man skulle få för sig att kontakta Klarna för att få spärren hävd, kan man räkna med att de tar en UC då? I så fall kvittar det...

Hur är klarnas inkasso? Är dom sjysta med avb plan?

En fråga till vissa av er i tråden. Varför är det så viktigt att handla mot faktura istället för att direktbetala i kassan. Speciellt om man har trasslig ekonomi?

En fråga till vissa av er i tråden. Varför är det så viktigt att handla mot faktura istället för att direktbetala i kassan. Speciellt om man har trasslig ekonomi?
Mycket smart fråga faktiskt och du har helt rätt....hade jag gjort så sedan många år tillbaka så hade jag inte varit så här djupt skuldsatt...Så nu är jag ett varnande exempel...

Tja, om man t.ex beställer en tröja på faktura och upptäcker att den inte passar, så kan man skicka tillbaka den och fakturan makuleras. Det är enklare än att vänta på att få pengar som man redan har betalat i retur. Sedan vet jag inte om jag har så trasslig ekonomi.

Tja, om man t.ex beställer en tröja på faktura och upptäcker att den inte passar, så kan man skicka tillbaka den och fakturan makuleras. Det är enklare än att vänta på att få pengar som man redan har betalat i retur. Sedan vet jag inte om jag har så trasslig ekonomi.
Absolut men då kanske frågeställningen inte riktades till dig!

Personligen litar jag inte på att varor kommer fram i tid - har jag beställt något och blivit lovad ett datum, sen plötsligt är det fredags eftermiddag och jag väntar på en produkkt som inte levererats i tid, och jag missar hela helgen med produkten - ja då går jag och handlar den i butik för oftast en dyrare slant - vill inte lägga ut samma summa, eller mer, igen.

Detta gäller oftast teknik som jag "behöver fort".

Enklare att inte ens öppna paketet som blivit försenat, bara returnera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp