Sista gången blev jag kopplad till någon högt uppsatt i säkerhetsavdelningen. Fick sitta och vänta i telefonen i ungefär 30 min. Tillslut svarade han och jag förklarade min historia och sa att jag inte var intresserad av att kunna handla på faktura igen utan vill ha möjligheten att kunna betala direkt. Fick till svar att vid direkt betalning så kan det ibland bli reserverat belopp dvs att köpet går igenom även fast jag inte har täckning på kontot så därför går det ej. Skrattretande förklaring men jag har landat i att aldrig kunna handla via Klarna igen. Har försökt en gång per år ungefär i 3-4 års tid.. Bara hoppas inte Ica börjar ta betalning via Klarna framöverDet låter ju helt otroligt. Jag har självvalt spärrat mig från Klarna för faktura/kontoköp sedan några år.
Och jag kan utan problem direktbetala.
Dom har ju en säkerhetsavdelning som ska hantera sådana här saker , ringa och kriga ?

Alla har väl klarna? Har noll koll på hur övrigt ser ut..Sista gången blev jag kopplad till någon högt uppsatt i säkerhetsavdelningen. Fick sitta och vänta i telefonen i ungefär 30 min. Tillslut svarade han och jag förklarade min historia och sa att jag inte var intresserad av att kunna handla på faktura igen utan vill ha möjligheten att kunna betala direkt. Fick till svar att vid direkt betalning så kan det ibland bli reserverat belopp dvs att köpet går igenom även fast jag inte har täckning på kontot så därför går det ej. Skrattretande förklaring men jag har landat i att aldrig kunna handla via Klarna igen. Har försökt en gång per år ungefär i 3-4 års tid.. Bara hoppas inte Ica börjar ta betalning via Klarna framöver![]()
Ica har väl klarna och Swedbank pay?Sista gången blev jag kopplad till någon högt uppsatt i säkerhetsavdelningen. Fick sitta och vänta i telefonen i ungefär 30 min. Tillslut svarade han och jag förklarade min historia och sa att jag inte var intresserad av att kunna handla på faktura igen utan vill ha möjligheten att kunna betala direkt. Fick till svar att vid direkt betalning så kan det ibland bli reserverat belopp dvs att köpet går igenom även fast jag inte har täckning på kontot så därför går det ej. Skrattretande förklaring men jag har landat i att aldrig kunna handla via Klarna igen. Har försökt en gång per år ungefär i 3-4 års tid.. Bara hoppas inte Ica börjar ta betalning via Klarna framöver![]()
Jag tänkte mer på när man betalar i butikenIca har väl klarna och Swedbank pay?
Jag tänkte mer på
Hur får man tag på klagomålsavdelningen?Jag klagade på min spärr till Klarnas klagomålsavdelning. Resultat: spärren hävdes och jag har återigen förtroende att handla på Klarna konto om jag önskar.
Jag har haft skuldsanering och antar att det är därför jag är dömd på livstid hos en del företag..3 år efter skulden var betald hos inkasso fick jag handla igen
Samma tid som mig när saneringen blev klar.Jag har haft sanering i 5 år och blev spärrad 2017 och är numer klar med sanering, skuldfri, bra UC och kreditvärdighet, bra inkomst …och är spärrad än ..
Jag kan betala med kort, swish och direkt betalning via bankkontot. Men inte ta faktura. Är förvånad när jag kan ta på andra ställen så man undrar ju vad är det för spärr dom har på en.En fråga bara av nyfikenhet, ni som är spärrade kan ni inte handla med betala direkt heller? Låter ju helt sjukt isåfall... med tanke på nästan ALLA måste man betala via klarna.