Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

KFM - vad händer?

Har du avbetalningsplan med inkassot så måste dem ha dragit tillbaka det först annars är det kfm du betalar till.
Om det är aktuellt med huset beror ju lite på vad du får in i månaden med. Kan du med löneutmättning bara betala 4-5000 så är huset ila till kan du betala 20.000 så mindre chans.
Och en anmärkning sitter i 3 år inte 5 år och är från att skulden fastställs inte från det att den är färdig betald.

Har ni övervärde i huset så är ett utökat bolån inte helt kört ändå, jag lyckades få det trots anmärkning. Dock ihop med frugan + att jag la alla kort på bordet och berättade allt.

Hur mycket är värdet över belåningen?
Om ni har ett övervärde så är det möjligt att belåna upp på hus/bostadsrätten lite knepigt är det ju eftersom du väntat tills du fått en betalningsanmärkning, förra årets UC är på grund av studier är inte särskilt relevant om din sambo har en fast tjänst idag, bör ha med nya anställningsavtal när ni besöker banken då för att styrka nya inkomsten, dock krävs kontakt med banken och inte ansöka vid någon onlinetjänst hos dem och at ni båda går dit då bolånet är gemensamt.

Sticka ner huvudet i sanden och INTE berätta kan få större konsekvenser som att bostaden utmäts, finns det ett övervärde så är det absolut inte omöjligt att det sker.
Du kommer ju inte ha möjlighet att betala på andra lånet när du väl får löneumätning så det kommer gå till KF.

Har du avbetalningsplan med inkassot så måste dem ha dragit tillbaka det först annars är det kfm du betalar till.
Om det är aktuellt med huset beror ju lite på vad du får in i månaden med. Kan du med löneutmättning bara betala 4-5000 så är huset ila till kan du betala 20.000 så mindre chans.
Och en anmärkning sitter i 3 år inte 5 år och är från att skulden fastställs inte från det att den är färdig betald.
Ja det var det jag undrade. De vill ju ha 50tkr i betalning för att dra tillbaka. Det är detta som jag försöker lösa nu i första taget. Har till 31 på mig.

Kommer enl uträkningarna på kfm betala ca 13000 i löneutmätning om det blir aktuellt.

Hur mycket är värdet över belåningen?
Om ni har ett övervärde så är det möjligt att belåna upp på hus/bostadsrätten lite knepigt är det ju eftersom du väntat tills du fått en betalningsanmärkning, förra årets UC är på grund av studier är inte särskilt relevant om din sambo har en fast tjänst idag, bör ha med nya anställningsavtal när ni besöker banken då för att styrka nya inkomsten, dock krävs kontakt med banken och inte ansöka vid någon onlinetjänst hos dem och at ni båda går dit då bolånet är gemensamt.

Sticka ner huvudet i sanden och INTE berätta kan få större konsekvenser som att bostaden utmäts, finns det ett övervärde så är det absolut inte omöjligt att det sker.
Du kommer ju inte ha möjlighet att betala på andra lånet när du väl får löneumätning så det kommer gå till KF.

Tack! Ska samla mod ändå kanske...
Över 1 miljon tror jag om man räknar lån på huset vs det som husen runt om såljs för?

Jag har ej fått anmärkning ännu... måste betala senast 31, då jag svarade på förläggning igår

Men inte utmäter de bostaden i första taget?!
Låter ju helt galet!

Om jag har inte har fler som går till kfm, utan låtet denna ligga.
Kan man betala av till inkasso trots att skulden ligget hos Kfm?!
Alltså ha en avbetalningsplan med inkasso

Tror det beror på skuldens storlek och hur mycket de kan utmäta. Jag läste någonstans, vet dock ej om det är korrekt, att de ofta avstår från att utmäta bostaden om skulden kan betalas fullt ut med löneutmätning inom 12 månader. Vet dock ej om det stämmer.

Vill inte skrämma upp dig men det kan gå ganska fort. Jag kontaktade dem för att infa om att jag beslutat mig för att sälja bostaden två månader in i löneutmätningen. Fick då veta att de inlett en utredning kring utmätning av den och ca fyra månader därefter var den såld.

Då hade jag förvisso ett övervärde som var nästan lika stort som skulden (1 000 000 lite drygt) så det hade ju varit bisarrt om de inte utmätt- löneutmätningen är på drygt 16 000 i månaden så det fanns inte ens chans till återbetalning enbart med det.

Över 1 miljon tror jag om man räknar lån på huset vs det som husen runt om såljs för?

Jag har ej fått anmärkning ännu... måste betala senast 31, då jag svarade på förläggning igår

Nu är ju bostadsmarknaden en bubbla men spelar ingen roll i detta fall ju, 17% uppgång senaste 12 månaderna. :)
Men är ju ett väsentligt överskott, ska nog gå bra att få utökat lån men går inte dölja för din sambo så att berätta är lösningen, månadskostnaden för 100' är inte mycket mer än 100kr i månaden så i bolånen idag.

Är det bara två större lån? Är absolut mycket lättare om du ordnar upp detta innan en anmärkning kommer på dig då slipper ni den diskussionen med banken.
Lycka till.

Jag vet alltför väl att det är så mycket lättare sagt än gjort men: försök verkligen att samla mod! Iom att det ännu inte gått längre än till föreläggande har du ju möjlighet att rädda upp situationen genom att utöka bolånet.

När du väl fått anmärkningen och utmätningskarusellen är igång är det tusen gånger svårare att försöka reda ut det.

Nu är ju bostadsmarknaden en bubbla men spelar ingen roll i detta fall ju, 17% uppgång senaste 12 månaderna. :)
Men är ju ett väsentligt överskott, ska nog gå bra att få utökat lån men går inte dölja för din sambo så att berätta är lösningen, månadskostnaden för 100' är inte mycket mer än 100kr i månaden så i bolånen idag.

Är det bara två större lån? Är absolut mycket lättare om du ordnar upp detta innan en anmärkning kommer på dig då slipper ni den diskussionen med banken.
Lycka till.
TACK!!!
Behöver få sitta i lugn och ro. Ska se om vi får iväg barnen i helgen.

Jag vet alltför väl att det är så mycket lättare sagt än gjort men: försök verkligen att samla mod! Iom att det ännu inte gått längre än till föreläggande har du ju möjlighet att rädda upp situationen genom att utöka bolånet.

När du väl fått anmärkningen och utmätningskarusellen är igång är det tusen gånger svårare att försöka reda ut det.

Tack!
Agera senast 3maj står det nu.
Så innan 3e maj måste jag hittat en lösning.

Mmm. SÅ tufft m så arg på mig själv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp