Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kfm i farten igen

Det kan inte skickas till försäljning innan indragningen är klar och har vunnit laga kraft så han skulle inte kunnat det.
Det står i papprerna från tingsrätten att jag vill upphäva försäljningen och tingsrätten beslutar att fastigheten får inte säljas.
Handläggaren på kfm litar jag inte ett dugg på.
Först sa han att fastigheten blir utmätt och vi skrev på delgivningskvitto. Gjorde en överklagan som jag postade kfm så frågar handläggaren varför jag gjort det för han har inte bestämt sig om fastigheten ska utmätas. Så honom litar jag inte ett dugg på tyvärr.

Banken sa att det går inte att stoppa utmätningen när kfm har påbörjat.
Samma dag som handläggaren ringde att banken ville utmäta fastigheten så ringde jag banken direkt. Dom i sin tur ringde kfm men då hade handläggaren börjat utmätningen. Så snabb var handläggaren.
Det låter väldigt konstigt? Det är väl inte KF som bestämmer sånt?

Jag ger mig här nu. Lycka till.

Det låter väldigt konstigt? Det är väl inte KF som bestämmer sånt?
Enligt banken så går inte utmätningen att dras tillbaka om kfm påbörjat processen.
Enda dom kan göra är att ge anstånd 1 år. Eller att jag betalar hela beloppet.

Enligt banken så går inte utmätningen att dras tillbaka om kfm påbörjat processen.
Enda dom kan göra är att ge anstånd 1 år. Eller att jag betalar hela beloppet.
Ok jag har vänner som jobbar där och de tyckte det lät konstigt när jag berättade? Men hoppas du hinner få en annan handläggare under det året eller att tingsrätten dömer till din fördel

Ok jag har vänner som jobbar där och de tyckte det lät konstigt när jag berättade? Men hoppas du hinner få en annan handläggare under det året eller att tingsrätten dömer till din fördel
Jag tyckte också det lät konstigt men så sa dom till mig.
Men jag får vara glad att dom kan ge anstånd så hinner jag nog lösa allt.
Sen hoppas jag på tingsrätten.
För om vi får 1.4 miljoner för huset och när alla kostnader är dragna så blir det ca 358 000 kvar. Hälften av dom är min del.
Då blir jag skuldfri på ca 1 år. Men om dom drar bara min införsel på ca 13500 kr så tar det 2 år att bli skuldfri. Men nu kommer vi ju ta en stor del av min mans lön som han tidigare haft utmätning på och då är det 1 år tills jag är skuldfri.
Jag vet inte hur tingsrätten tänker där men jag får hålla tummarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp