- Meddelanden
- 27
- Mottagna reaktioner
- 3
- Poäng
- 6
Jag hade tänkt att samla ihop två bra lån och sen ett dåligt samt en del skitkrediter och var i kontakt med Collector nyss. Vi diskuterade lite och jag förklarade läget. I dag har jag typ mellan 2 000 kronor och 3 000 kronor över när allt mitt är betalat så jag nallar lite från sparkontot och det har varit ett medvetet beslut även om det slösats lite mer än tänkt likväl. Så i dag går det ut runt 9 000 kronor i amorteringar och räntor.
Skulle jag lägga över det med en liknande ränta på ett av de två bra lånen så skulle jag om jag lägger allt på sju år landa på en utgift på strax över 4 000 kronor. Detta frigör då 5 000 kronor på mina lån och nu kommer jag ha 7 000 kronor till 8 000 kronor över. Och jag lever snålt utöver mat AI och mina fucking krediter
Då menar hon på fullt allvar att i deras kalkyl de gör så tittar man inte på verkligheten att jag får en ny utgift på 4 100 kronor på det nya lånet och det försvinner 9 000 kronor på det gamla. De räknar enbart på de 9 000 kronorna. Och det hade jag kunnat förstå och köpa om jag verkligen anstränger mig. Men de menar på fullt allvar att de 4 100 kronorna som vi vet tillkommer inte räknas.
Då kan jag ju lika gärna låna 20 miljoner eftersom det tillkommer för fan inga utgifter på lånet! Jag försäkrade mig om att hon hade förstått och att jag verkligen förstod detta. Det är ju dock ingen garanti att vi förstått varandra. Men fem gånger fick jag det bekräftat. Hon kunde inte ens svara på varför kan jag då inte låna maxbeloppet som banken kan låna ut teoretiskt? Det tillkommer ju ingen utgift på det. Det försäkrade hon mig att de 4 100 kronorna räknar man inte med.
Snälla - har världen tappat allt förnuft i hur fan man räknar? Fungerar det lika illa på övriga ställen?
Skulle jag lägga över det med en liknande ränta på ett av de två bra lånen så skulle jag om jag lägger allt på sju år landa på en utgift på strax över 4 000 kronor. Detta frigör då 5 000 kronor på mina lån och nu kommer jag ha 7 000 kronor till 8 000 kronor över. Och jag lever snålt utöver mat AI och mina fucking krediter
Då menar hon på fullt allvar att i deras kalkyl de gör så tittar man inte på verkligheten att jag får en ny utgift på 4 100 kronor på det nya lånet och det försvinner 9 000 kronor på det gamla. De räknar enbart på de 9 000 kronorna. Och det hade jag kunnat förstå och köpa om jag verkligen anstränger mig. Men de menar på fullt allvar att de 4 100 kronorna som vi vet tillkommer inte räknas.Då kan jag ju lika gärna låna 20 miljoner eftersom det tillkommer för fan inga utgifter på lånet! Jag försäkrade mig om att hon hade förstått och att jag verkligen förstod detta. Det är ju dock ingen garanti att vi förstått varandra. Men fem gånger fick jag det bekräftat. Hon kunde inte ens svara på varför kan jag då inte låna maxbeloppet som banken kan låna ut teoretiskt? Det tillkommer ju ingen utgift på det. Det försäkrade hon mig att de 4 100 kronorna räknar man inte med.
Snälla - har världen tappat allt förnuft i hur fan man räknar? Fungerar det lika illa på övriga ställen?