Tack!Det går bra, Men SKV har tagit bort fältet för vilka månader man ska välja.. Man får skriva i övrigt rutan på sista sidan innan man skickar in att man endast önskar jämka Augusti och September och inga andra månader.
Det är bättre att specificera månader i övrigt rutan. Jämkar du resten av året så ger skatteverket en procentsats som baserar sig på att den förväntade återbäringen slås ut på 6 månader istället för 2 månader. Det ger mindre effekt att jämka hela året och sen avbryta.Lr jämka fullt ut och avbryt inför okt.
Du har helt rätt. Jag vill ta ut min återbäring på 2 mån. Skickade in till SKV igår får vi se om jag hinner få beslut i tidDet är bättre att specificera månader i övrigt rutan. Jämkar du resten av året så ger skatteverket en procentsats som baserar sig på att den förväntade återbäringen slås ut på 6 månader istället för 2 månader. Det ger mindre effekt att jämka hela året och sen avbryta.
- Jämkar man för 12.000 kr i återbäring på 6 månader så betalar man 2000kr mindre i skatt dom 2 månaderna man vill jämka för att sen avbryta.
- Jämkar man för 12 000 i återbäring i 2 månader så betalar man 6000kr mindre i skatt dom 2 månaderna.
Jag antar att det handlar om att ta ut sin återbäring på 2 månader i form av skattereduktion.
Beslutet för jämkning brukar gå rätt snabbt. Det har du på Kivra i veckan eller nästa vecka skulle jag troDu har helt rätt. Jag vill ta ut min återbäring på 2 mån. Skickade in till SKV igår får vi se om jag hinner få beslut i tid