Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man jämka för bara 2 månader, t.ex. augusti och september?

Hej. Kan jag jämna aug o sep? Eller är för sent att ansöka om det? Om man ens kan jämnka bara 2 månader dvs..

Det går bra, Men SKV har tagit bort fältet för vilka månader man ska välja.. Man får skriva i övrigt rutan på sista sidan innan man skickar in att man endast önskar jämka Augusti och September och inga andra månader.

Lr jämka fullt ut och avbryt inför okt.

Lr jämka fullt ut och avbryt inför okt.
Det är bättre att specificera månader i övrigt rutan. Jämkar du resten av året så ger skatteverket en procentsats som baserar sig på att den förväntade återbäringen slås ut på 6 månader istället för 2 månader. Det ger mindre effekt att jämka hela året och sen avbryta.

- Jämkar man för 12.000 kr i återbäring på 6 månader så betalar man 2000kr mindre i skatt dom 2 månaderna man vill jämka för att sen avbryta.

- Jämkar man för 12 000 i återbäring i 2 månader så betalar man 6000kr mindre i skatt dom 2 månaderna.

Jag antar att det handlar om att ta ut sin återbäring på 2 månader i form av skattereduktion.

Senast ändrad:
Det är bättre att specificera månader i övrigt rutan. Jämkar du resten av året så ger skatteverket en procentsats som baserar sig på att den förväntade återbäringen slås ut på 6 månader istället för 2 månader. Det ger mindre effekt att jämka hela året och sen avbryta.

- Jämkar man för 12.000 kr i återbäring på 6 månader så betalar man 2000kr mindre i skatt dom 2 månaderna man vill jämka för att sen avbryta.

- Jämkar man för 12 000 i återbäring i 2 månader så betalar man 6000kr mindre i skatt dom 2 månaderna.

Jag antar att det handlar om att ta ut sin återbäring på 2 månader i form av skattereduktion.
Du har helt rätt. Jag vill ta ut min återbäring på 2 mån. Skickade in till SKV igår får vi se om jag hinner få beslut i tid

Du har helt rätt. Jag vill ta ut min återbäring på 2 mån. Skickade in till SKV igår får vi se om jag hinner få beslut i tid
Beslutet för jämkning brukar gå rätt snabbt. Det har du på Kivra i veckan eller nästa vecka skulle jag tro

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp