Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man få en leasing med betalningsanmärkning?

Sen samtidigt är väl kanske detta bättre än att bevilja blancolån till personer utan säkerhet, med leasing så har ju företaget alltid en säkerhet i form utav just bilen.
Förvisso, men jag ställer mig skeptisk till förfarandet ändå. Kostnaden för att leasa en bil + att faktiskt driva den med bensin m.m. blir lätt 7000 kr/mån, en hiskelig summa för någon med ansträngd ekonomi.

Förvisso, men jag ställer mig skeptisk till förfarandet ändå. Kostnaden för att leasa en bil + att faktiskt driva den med bensin m.m. blir lätt 7000 kr/mån, en hiskelig summa för någon med ansträngd ekonomi.
Håller med dig om att leasa bil är en dyr historia. Jag hade leasing och ångrade det rejält. 6000kr/mån får man räkna med allt. Nu är vi utan och jag har vid behov tillgång till både lådcykel och bil.
Om inte bil behövs så tänk gärna om med leasing. Kostar mer än det smakar. Och det finns en hel del fallgropar när man ska lämna åter.

Jag har aldrig i mitt liv leasat en bil så jag har ingen koll men låter inte det lite väl dyrt?

En KIA verkar ju ligga på cirka 3.000 i månaden att ha på leasing och om man kör 1-2 gånger i veckan så blir det väl typ hälften utav 7.000?

Tänk på att skatt, däckbyte, service och försäkring och bensin inte ingår i leasingavtal. Det kan läggas till grundavgiften.
sen kostar det första månaden extra också
Vid återlämning gör de besiktning och i väldigt många fall kan du åka på saftiga extra kostnad.
sen kommer till bensin och ev parkering också

Jag har aldrig i mitt liv leasat en bil så jag har ingen koll men låter inte det lite väl dyrt?

En KIA verkar ju ligga på cirka 3.000 i månaden att ha på leasing och om man kör 1-2 gånger i veckan så blir det väl typ hälften utav 7.000?
En bilförsäkring på en liten Kia äter bara den upp mellanskillnaden på 7000/2 och 3000 kr

Hur menar du? Med tanke på att det är en ny KIA så behöver du bara ha halvförsäkring. Dom har ju vagnskadegaranti i 7 år.

En halvförsäkring på en KIA kostar max 300-350 kronor i månaden.

Hur menar du? Med tanke på att det är en ny KIA så behöver du bara ha halvförsäkring. Dom har ju vagnskadegaranti i 7 år.

En halvförsäkring på en KIA kostar max 300-350 kronor i månaden.
Ja så är det, men du skrev att en kia skulle kosta ung. 3500 i månaden vilket inte är rimligt.

Kan tala utifrån min erfarenhet.
Jag har leasat en VW golf av möller. Jag har betalat mellan 3100-3200kr/ månaden. Skatten på bilen har kostat mig 420kr per år och bensin ca 700-1000kr / månaden.
Däck ingick i mitt avtal och så även service.
Jag betalade ungefär 350kr / mån för halv försäkring och när vagnskadegarantin gick ut så kostade helförsäkring 450kr/månaden. Besiktigat den 2 ggr a 600kr/styck.
Jag förlängde dessutom avtalet 2 år, har alltså haft bilen i 5 år nu i oktober. Den ska lämnas in under oktober månad och jag har vart och gjort en besiktning på bilen hos möller.
Inga anmärkningar alls, trots att jag har haft den i 5 år samt att jag har 2 barn i ålder 3 & 6 år (idag).
Vet att de är mycket pengar att bara betala, men för oss har det vart guld värt. Jag leasade dessutom denna 2019 när min årsinkomst låg på 47.000kr pga tidigare föräldrarledighet. Men gissar att kraven är lite hårdare idag.

Kan tala utifrån min erfarenhet.
Jag har leasat en VW golf av möller. Jag har betalat mellan 3100-3200kr/ månaden. Skatten på bilen har kostat mig 420kr per år och bensin ca 700-1000kr / månaden.
Däck ingick i mitt avtal och så även service.
Jag betalade ungefär 350kr / mån för halv försäkring och när vagnskadegarantin gick ut så kostade helförsäkring 450kr/månaden. Besiktigat den 2 ggr a 600kr/styck.
Jag förlängde dessutom avtalet 2 år, har alltså haft bilen i 5 år nu i oktober. Den ska lämnas in under oktober månad och jag har vart och gjort en besiktning på bilen hos möller.
Inga anmärkningar alls, trots att jag har haft den i 5 år samt att jag har 2 barn i ålder 3 & 6 år (idag).
Vet att de är mycket pengar att bara betala, men för oss har det vart guld värt. Jag leasade dessutom denna 2019 när min årsinkomst låg på 47.000kr pga tidigare föräldrarledighet. Men gissar att kraven är lite hårdare idag.
Den kostade nog lite mer än så tom. Glöm inte biltvätt, stenskott, spolarvätska, parkering, och så.

Den kostade nog lite mer än så tom. Glöm inte biltvätt, stenskott, spolarvätska, parkering, och så.
Ah okej, jag har tvättat den 2 ggr för 170 kr styck typ, stenskott har jag aldrig behövt betalat för, för de är gratis i försäkringen. Däremot har jag bytt ruta 1 gång, men den fick jag också gratis. Garage ingår i min hyra :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp