Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man få en leasing med betalningsanmärkning?

Skulle det kosta 7-8.000 med leasing i månaden (alltså nästan 100.000 per år) skulle inte en enda människa ha Leasing för det hade på två år inneburit 200.000 - för en bil du inte äger.
Finns ingen rimlighet i det.

Sen lönar det sig kanske ändå inte att leasa i längden men det är inte dom nivåerna. För dom pengarna får du en Tesla idag. Bilar som typ Kia,Seat eller Dacia ligger på halva kostnaden.

Skulle det kosta 7-8.000 med leasing i månaden (alltså nästan 100.000 per år) skulle inte en enda människa ha Leasing för det hade på två år inneburit 200.000 - för en bil du inte äger.

Sen lönar det sig kanske ändå inte att leasa i längden men det är inte dom nivåerna. För dom pengarna får du en Tesla idag. Bilar som typ Kia,Seat eller Dacia ligger på halva kostnaden.

Det är nog inte helt sällsynt ändå. En bekant betalar dryga 7000 för någon ford i typ golfsize.

I totalkostnad (dvs inkl. själva brukandet av bilen, drivmedel, och alla kringkostnader) är det nog vanliga att det kostar 7 i månaden än inte...

I totalkostnad (dvs inkl. själva brukandet av bilen, drivmedel, och alla kringkostnader) är det nog vanliga att det kostar 7 i månaden än inte...

Jag skulle förvisso veta hur du kommer upp i 7.000 fortfarande, jag skrev ovan att du skrev saker som stenskott och biltvätt...

Men om du kör cirka 100 mil i månaden vilket är standard då kostar bensinen med dagens pris 1500 kr.

Varför skulle du folk leasa en bil, vad skulle argumentet vara att betala 200.000 på två år - för en bil du måste lämna tillbaka.
När du kan få ett billån som har snittränta på 7% - betala totalt för bilens ränta + amortering cirka 5000 i månaden men där du dessutom äger bilen?

Jag skulle förvisso veta hur du kommer upp i 7.000 fortfarande, jag skrev ovan att du skrev saker som stenskott och biltvätt...

Men om du kör cirka 100 mil i månaden vilket är standard då kostar bensinen med dagens pris 1500 kr.

Varför skulle du folk leasa en bil, vad skulle argumentet vara att betala 200.000 på två år - för en bil du måste lämna tillbaka.
När du kan få ett billån som har snittränta på 7% - betala totalt för bilens ränta + amortering cirka 5000 i månaden men där du dessutom äger bilen?
Toyota corolla kombi: 4900/mån enl. toyotas hemsida.
Fordonsskatt: beror på, ganska många ligger ~300 mån/3600 år, vissa miljöbilar är snarare 50 kr/mån som bekant.
biltvätt, spolarvätska: 200 kr/mån
Parkering: 300/mån
Bränsle: 1300 kr/mån

Inte direkt en särskilt pessimistisk kalkyl...

Förstår ärligt talat inte varför parkering, bränsle och biltvätt tas med i kalkylen när man pratar om hur mycket det kostar att leasa en bil.
Det är som att baka in matkostnader i kalkylen för hyra.

Det du pratar om är ju totala bilens kostnader, som dessutom tillkommer även om du köper en bil också. Det som är relevant är ju själva leasingkostnaden. Denna varierar men du kan få en bra bil för 3500/månad vilket @Anam i tråden själv bekräftade.

man får inte särskilt mycket nytta av en bil utan bensin.

Men du verkar ha fått svar på din fråga, så vi behöver inte fortsätta OT.

Det är inte svårt att leasa för 7000, ska du ha ngt annat än minsta lilla bil så sticker det fort iväg. En xc60 verkar kosta närmare 10 i månaden.

Jag tycker själv det är vansinne men vissa tycker det är bra.

Förstår ärligt talat inte varför parkering, bränsle och biltvätt tas med i kalkylen när man pratar om hur mycket det kostar att leasa en bil.
Det är som att baka in matkostnader i kalkylen för hyra.

Det du pratar om är ju totala bilens kostnader, som dessutom tillkommer även om du köper en bil också. Det som är relevant är ju själva leasingkostnaden. Denna varierar men du kan få en bra bil för 3500/månad vilket @Anam i tråden själv bekräftade.
Ja så klart kan man få bra bilar för den ungefärliga pengen/mån. Inte minst om man har lite is i magen då bilhandlarna rätt ofta har specialerbjudanden på olika leasingbilar…

Syns det på någon kreditupplysning att man leasar en bil? Bortsett från förfrågan då givetvis. Det syns inte på ens UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp