Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man få en leasing med betalningsanmärkning?

Hej,

Jag har en fråga.

Om man inte har skuld hos Kronofogden men 1 betalningsanmärkning, kan man då få en bil på leasing utan bindningstid?

Är du säker? Jag frågade nu. Anmärkningen är 1.5 år gammal. Blir det inte automatiskt avslag?
Billån och leasing brukar hanteras mer manuellt och inte nödväntigtvis bli automatiskt avslag, då man har säkerhet i bilen. Som sagt är det en p-bot för 1,5 år eller om det är en misskött kredit/ till myndighet så väger de olika tungt vid manuell bedömning.

Är du säker? Jag frågade nu. Anmärkningen är 1.5 år gammal. Blir det inte automatiskt avslag?
De tog full UC på mig.
Har du/ni utrymme för en leasingbil under din sanering ?
Jag hade aktat mig för att dra på mig förfrågningar under saneringen då många av bilföretagen använder sig av kreditbolagen för finansiering av leasingen.

Ja det verkar gå bra.
Tror knappast det är Terry som ska stå på en leasing, hans förutsättningar skulle ingen acceptera

Nej det gäller inte mig jag ska nog inte kunna ha leasing hehe, gäller ingen i min familj överhuvudtaget.
Jag hjälpte en gammal kompis med att ordna försäkring på hans bil och då kom detta på tal, jag blev nyfiken vad som gäller.

Utifrån andra trådar går det ganska bra med några få anmärkningar

Sen samtidigt är väl kanske detta bättre än att bevilja blancolån till personer utan säkerhet, med leasing så har ju företaget alltid en säkerhet i form utav just bilen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp