- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Nej men där har du också de högsta räntorna.Fast den syns ju inte på ex creditsafe eller bisnode
Nej men där har du också de högsta räntorna.Fast den syns ju inte på ex creditsafe eller bisnode
Får man alltid misskött kredit om ett lån som syns på UC går till inkasso? Även om man är snabb med att betala in allt till inkassobolagetNej men där har du också de högsta räntorna.
Nej det får man inteFår man alltid misskött kredit om ett lån som syns på UC går till inkasso? Även om man är snabb med att betala in allt till inkassobolaget
Att om något blir registrerat felaktigt så är möjligheten att få det korrigerat direkt större än om man vaknar till efter ett halvår.Bumpar denna.... Min kredit hos Credway gick vidare till inkasso i slutet av december. Hörde av mig till Gothia och frågade om det gick bra att slutbetala hela skulden nu i slutet av Januari vilket jag precis gjort. Men fick en anmärkning för misskött kredit.
Konsumentverket skriver på sin hemsida.... "Om lånet är en kontokredit finns uppgiften kvar i registret i två år från den dag då kreditavtalet sades upp."
Northmill är ju en kontokredit så förmodar att den kommer finnas i 24 månader nu.
Men såg att du, @Lasseman, menade på att man kanske kan argumentera bort den om man är snabb. Hur menade du med det? Trodde saker i registret var skrivet i sten?
Hej. När man får en anmärkning misskött kredit, påverkar det på något sätt andra krediter och lån hos andra banker och institut? Ser de bara anmärkningen om de tar en upplysning eller får de reda på det ändå, utan upplysning?Bumpar denna.... Min kredit hos Credway gick vidare till inkasso i slutet av december. Hörde av mig till Gothia och frågade om det gick bra att slutbetala hela skulden nu i slutet av Januari vilket jag precis gjort. Men fick en anmärkning för misskött kredit.
Konsumentverket skriver på sin hemsida.... "Om lånet är en kontokredit finns uppgiften kvar i registret i två år från den dag då kreditavtalet sades upp."
Northmill är ju en kontokredit så förmodar att den kommer finnas i 24 månader nu.
Men såg att du, @Lasseman, menade på att man kanske kan argumentera bort den om man är snabb. Hur menade du med det? Trodde saker i registret var skrivet i sten?
Ja det kan det göra.Hej. När man får en anmärkning misskött kredit, påverkar det på något sätt andra krediter och lån hos andra banker och institut? Ser de bara anmärkningen om de tar en upplysning eller får de reda på det ändå, utan upplysning?
Tror resurs villkor är så fortfarandeJa det kan det göra.
När jag fick misskött kredit så hade jag även kreditkort hos resurs som blev spärrat pga anmärkningen. Kunde dock betala tillbaka som vanligt men kunde inte använda kortet.
Detta var dock ca 5 år sedan.