Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man få bort Misskött kredit anmärkningen?

Visst är det 2 år denna anmärkning är aktiv? Jag har för mig att det stod så på det brevet jag fick förra sommaren 2024 men som jag inte har kvar nu, men jag blev lite osäker.
De sitter i 3 år.

Är du 100% säker? Har du källa på det? Betalningsanmärkningar sitter i 3 år, men en ”misskött kredit” anmärkning är inte samma sak och jag vill minnas att det stod 2 år.

Jag läste det här nu på Konsumenternas, så det är 2 år, bra! Misskött kontokredit var det jag syftade på.

”En misskött kredit, som resulterar i en betalningsanmärkning, syns i tre år (36 månader) i kreditupplysningsregister, räknat från den tidpunkt då skulden är betald. Om det gäller en misskött kontokredit, kan uppgiften finnas kvar i två år från det att krediten sades upp av kreditgivaren, enligt Konsumenternas. ”

Jag läste det här nu på Konsumenternas, så det är 2 år, bra! Misskött kontokredit var det jag syftade på.

”En misskött kredit, som resulterar i en betalningsanmärkning, syns i tre år (36 månader) i kreditupplysningsregister, räknat från den tidpunkt då skulden är betald. Om det gäller en misskött kontokredit, kan uppgiften finnas kvar i två år från det att krediten sades upp av kreditgivaren, enligt Konsumenternas. ”
Ja exakt, misskött kredit och misskött kontokredit är 2 olika saker :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp